طرز تهیه شربت گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ مرحله به مرحله

طرز تهیه شربت گل محمدی

طرز تهیه شربت گل محمدی با خوشمزه و خوشرنگ مرحله به مرحله طرز تهیه ی شربت گل محمدی با گل خشک طرز تهیه مربا و شربت گل محمدی طرز تهیه شربت گل محمدی  طرز تهیه شربت گل محمدی دونفره طرز تهیه شربت گل محمدی با گلاب طرز تهیه مربای گل محمدی غلظت شربت گل محمدی avfj avfj'g lplnd

گل محمدی با عطر و بوی خاصش را همه می شناسیم و گلابش معروف است با این گل های بی نظیر می توانید شربت خوشمزه و خنکی آماده کنید که حسابی حالتان را خوب می کند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم  شربت گل محمدی
گلبرگ گل محمدینیم کیلو
شکر۲ کیلو
آب جوش۲ لیتر
جوهر لیمویک قاشق مرباخوری(به دلخواه)
رنگ قرمز خوراکیچند قطره

طرز تهیه شربت گل محمدی

مرحله اول

گلبرگ های گل محمدی تازه را جدا کنید و بشویید سپس در قایلمه ای می ریزیم و روی آن ها دو لیتر آب جوش اضافه می نماییم و روی قابلمه دم کنی می گذاریم و برای ۲۴ ساعت باید بماند.

مرحله دوم

با این کار عطر و رنگ گلبرگ ها در می آید بعد از گذشت ۲۴ ساعت دم کنی را بر می داریم و با کمک آبکش گلبرگ ها را از آب جدا می نماییم اصلا به گلبرگها فشار نیاورید که رنگ شربت تیره می شود.

مرحله سوم

در این مرحله دو کیلو شکر را داخل قابلمه می ریزیم و آب بدست آمده از گلبرگ های گل محمدی را داخلش می ریزیم و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم تا قوام بیاید.

مرحله چهارم

در زمان جوش زدن کف روی شربت گل محمدی را می گیریم این کار باعث می شود که شربت شفاف تر شود و رنگ زیبا و خوشرنگی داشته باشد اجازه دهید شربت به غلطت دلخواه برسد.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قاشق مربا خوری جوهر لیمو را اضافه می نماییم و اگر می خواهید رنگ شربت قرمز تر باشد چند قطره رنگ خوراکی بیافزایید و هم بزنید جوهر لیمو و رنگ خوراکی دلخواه است.

مرحله ششم

شربت گل محمدی خوشبو و خوشرنگ ما آماده است می توانید در لیوان های بلند بریزید و برای سرو روی آن را با غنچه گل محمدی تزئین نمایید و در کنار خانواده میل کنید و لذت ببرید. نوش جان.

نکات شربت گل محمدی

حتما از آب جوش برای روی گلبرگ ها استفاده کنید و ۲۴ ساعت استراحت دهید برای جوشاندن شکر و آب گلبرگها حتما روی شعله ملایم قرار دهید و در زمان جوشیدن کف روی شربت را جمع کنید رعایت این نکات آشپزی کوتاه به شما کمک می کند شربت گل محمدی با کیفیت تری داشته باشید.

دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در جمعه 24 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.