طرز تهیه پاستا سبزیجات رژیمی با قارچ و پاپریکا

 طرز تهیه پاستا

طرز تهیه پاستای سبزیجات رژیمی با قارچ و پاپریکا طرز تهیه پاستا سبزیجات ایتالیایی طرز تهیه پاستا سبزیجات با کلم بروکلی چگونه پاستای سبزیجات درست کنیم پاستای سبزیجات با خامه پاستا سبزیجات با مرغ طرز تهیه پاستا سبزیجات با سس سفید پاستای سبزیجات با شیر پاستای وگن

پاستای سبزیجات یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین الملی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا سبزیجات رژیمی با قارچ و پاپریکا در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستادو سوم بسته ۵۰۰ گرمی
پیاز۱ عدد متوسط
قارچ۳۰۰ گرم اسلایس شده
فلفل دلمه ای رنگییک عدد متوسط
هویج۱عدد
نمک، فلفل، زردچوبه، آویشن، پاپریکا و پولبیبربه اندازه کافی
رب گوجه فرنگی۲ ق.غ
گوجه فرنگی۲عدد
سیر۱حبه
لیمو ترش۱عدد
آبیک استکان
ادویه ایتالیایی یا جعفری تازه برای روی پاستادلخواه

طرز تهیه پاستا

مرحله اول

برای تهیه پاستا سبزیجات رژیمی خوشمزه ابتدا پیاز را پوست می گیریم می توانید برای اینکه پیاز باعث تحریک چشم نشود آن را زیر آب پوست بگیرید و سپس روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با کارد تیز خلال کنید.

مرحله دوم

در مرحله بعد قارچ ها را تمیز می شوییم و روی تخته قرار داده و اسلایس می کنیم برای این که قارچ ها موقع پخت سیاه نشوند می توانید کمی آبلیمو روی قارچ ها بمالید تا مانع تغییر رنگ شود.

 مرحله سوم

هویج را شسته و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و سر و ته آن را با کارد جدا می کنیم سپس پوست آن را با پوست کن می گیریم و با رنده درشت رنده می کنیم برای اینکه در غذا مشخص باشد.

مرحله چهارم

فلفل دلمه ای را بعد از شستن از وسط باز کرده و دانه های آن را خارج می کنیم دانه های فلفل دلمه ای غذا را تلخ می کنند و باید دور ریخته شوند بعد فلفل را روی تخته قرار داده و خلالی می بریم.

مرحله پنجم

گوجه فرنگی ها را شسته و داخل بلندر با یک سیر می اندازیم و پوره می کنیم پوره گوجه فرنگی و سیر را اگر بلندر نداشتید با رنده کردن گوجه و سیر هم می توان آماده کرد، پوره را کنار گذاشته تا در زمان خودش اضافه کنیم.

مرحله ششم

داخل تابه روغن بریزید و بگذارید داغ شود سپس پیازی را که از قبل خرد کرده بودید اضافه کنید پیاز را تفت دهید تا سبک شود بعد به ترتیب قارچ، فلفل دلمه ای و هویج را اضافه می کنیم و به هرکدام ۲ الی ۳ دقیقه زمان داده تا سرخ شود.

مرحله هفتم

بعد از این که سبزیجات تفت خوردند نوبت اضافه کردن ادویه هاست نمک، فلفل، زردچوبه، آویشن، پاپریکا و پولبیبر را به سبزیحات می افزاییم و تفت می دهیم تا عطر خود را آزاد کنند استفاده از ادویه دیگر اختیاری است.

مرحله هشتم

در این مرحله رب را به مواد اضافه کرده و می گذاریم سرخ شود و پوره گوجه فرنگی و سیر را می افزاییم به این مواد یک استکان آب و آب یک لیموی تازه را هم اضافه می کنیم و در ظرف را برای ۱۰ دقیقه گذاشته تا مواد پخته و جا بیافتد.

مرحله نهم

تا مواد پخته شود یک قابلمه پر از آب می گذاریم تا به جوش آید و به آن روغن و نمک می افزاییم سپس پاستا را داخل آب جوش می ریزیم تا برای ۱۰ دقیقه در آب بحوشد و کاملا نرم و پخته شود این زمان ممکن است برای پاستاهای مختلف کمی متفاوت باشد.

مرحله دهم

بعد از گذشت زمان مورد نظر پاستا را از روی اجاق برمی داریم و داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافه خارج شود سپس به مایه سبزیجات که پخته شده اضافه می کنیم و با هم مخلوط کرده پاستا آماده است.

مرحله یازدهم

در این مرحله پاستای سبزیحات خوشمزه را در ظرف سرو بریزید و با کلم بروکلی و گوجه گیلاسی به سلیقه خود تزیین کنید، تزیین غذا باعث می شود سفره زیباتری داشته باشید و افراد خانواده با میل بیشتری تمایل به خوردن داشته باشند.

مرحله دوازدهم

برای اینکه عطر و طعم بهتری به پاستا بدهیم روی آن ادویه ایتالیایی و جعفری ریز شده می ریزیم اگر تمایل داشته باشید می توانید مقداری هم پنیر پارمیسان روی غذا بریزید که بسیار خوش طعم تر می شود. می توانید این غذا را با سالاد میل کنید نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 9 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.