طرز تهیه آش گوجه سبز خوشمزه و مخصوص بدون گوشت

طرز تهیه آش گوجه سبز

طرز تهیه آش گوجه سبز خوشمزه و مخصوص بدون گوشت آش گوجه سبز تبریز   طرز تهیه آش گوجه سبز بدون گوشت   آش گوجه سبز با لپه طرز تهیه آش گوجه سبز تبریز آش گوجه سبز گیلانی طرز تهیه آش گوجه تهرانی آش گوجه سبز طب سنتی خورشت گوجه سبز Ha ',a sfc

یکی از آش های خوشمزه و فصلی که در بهار و تابستان می توانید درست کنید آش آلو سبز است با طعمی متفاوت و دلپذیر که فراموش نخواهید کرد آلو سبز میوه خوشمزه و ترشی است که می توانید با آن ترشی و شور نیز آماده کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش گوجه سبز خوشمزه و مخصوص بدون گوشت در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه سبز۳۵۰ گرم
برنج نیم دانهیک دوم پیمانه
عدسیک دوم پیمانه
سبزی آشنیم کیلو
پیاز۱ عدد
نخود۱ پیمانه
عصاره گوشت۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه آش گوجه سبز

مرحله اول

برای درست کردن آش گوجه سبز در ابتدا نخود را تمیز پاک کنید تا سنگی در آن باقی نماند سپس از یک شب قبل در آب بخیسانید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن از بین برود، با این کار نخود زودتر هم می پزد.

مرحله دوم

قبل از پخت برنج را نیز پاک کرده و بشویید و برای مدتی بخیسانید سپس پیاز را پوست می گیریم و بعد از شستن روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی یا خلالی خرد می نماییم در یک قابلمه روغن ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرا ردهید.

مرحله سوم

بعد از این که روغن گرم شد پیاز را به آن می افزاییم و به همراه زردچوبه تفت می دهیم تا سبک و نرم شود در ادامه عدس را می شوییم و به همراه نخود و برنج به قابلمه اضافه می کنیم و با هم مخلوط کرده و به آن فلفل سیاه و مقدار کمی نمک می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله عصاره گوشت را با آب ولرم در یک ظرف می ریزیم و هم می زنیم تا از هم باز شود و به آش گوجه سبز اضافه می کنیم و دو لیوان آب جوش نیز به محتویات آش می افزاییم و با حرارت بالای اجاق گاز اجازه می دهیم مواد آش به جوش بیاید.

مرحله پنجم

بعد از به جوش آمدن حرارت را ملایم می کنیم تا آش خوشمزه ما به آرامی پخته شود بعد از این که حبوبات پخته شد سبزی خرد شده را به آن اضافه می نماییم ولی درب ظرف را نمی گذاریم تا رنگ آش تیره نشود در انتها گوجه سبزها را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

یک ربع دیگر صبر کنید تا آش جا بیافتد در آخر نمک غذا را تست می کنیم اگر کم بود اضافه کنید برای تزیین آش آن را در ظرف سرو قرار می دهیم و به همراه پیاز داغ چیپسی، سیرداغ و نعنا داغ تزیین می کنیم. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 18 تیر 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.