طرز تهیه خورش غورابه مازندرانی خوشمزه به روش شمالی ها

طرز تهیه خورش غورابه

طرز تهیه خورش غورابه مازندرانی خوشمزه به روش شمالی ها طرز تهیه خورش شمالی   طرز تهیه خورش ترش واش   طرز تهیه خورشت هولابه   طرز تهیه غورابه انگور   طرز تهیه مرغ ترش با بادمجان   شربت غورابه   طرز تهیه هلو آبه شمالی   طرز تهیه ترش تره لاهیجان

یکی از غذاهای خوشمزه خطه شمال کشور غورابه است که به عنوان یک خورش مجلسی می توانید استفاده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش غورابه مازندرانی خوشمزه به روش شمالی هادر ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ۱/۵ کیلوگرم
آرد برنج۱ قاشق غذاخوری
آبسه لیوان فرانسوی دسته‌دار
جعفری تازه خرد شده۱۵۰ گرم
گشنیز تازه خرد شده۱۵۰ گرم
نعناع تازه خرد شده۱۵۰ گرم
گردو۳۰۰ گرم
آبغوره۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن۴ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط۱ عدد
نمک و فلفلبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش غورابه

 

مرحله اول

برای درست کردن خورش غورابه در ابتدا مرغ ها را خرد کرده می شوییم و کنار می گذاریم سپس پیاز را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم قابلمه را روی حرارت اجاق گاز می گذاریم و روغن می ریزیم.

مرحله دوم

روغن که داغ شد پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و نرم شود بعد از این که پیازها طلایی شدند مرغ را اضافه می کنیم در ادامه زردچوبه را می افزاییم می توانید زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید سپس مرغ را بیافزایید.

مرحله سوم

اجازه می دهیم برای چند دقیقه مرغ با پیاز تفت بخورد و سرخ شود سپس ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم با حرارت کم خورش غورابه بپزد در این فاصله سبزی ها را شسته و خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در تابه روغن می ریزیم و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم بعداز گرم شدن روغن سبزی ها را افزوده و صبر می کنیم تا کمی تفت بخورد و سرخ شود نیازی به سرخ شدن کامل نیست در ادامه به مرغ ها اضافه می شود.

مرحله پنجم

گردو را مانند فسنجان چرخ می کنیم و به خورش می افزاییم برای طعم و مزه دادن به خورش از آبغوره و مقداری نمک و فلفل استفاده می کنیم در پایان پخت آرد برنج را با آب سرد مخلوط و حل می کنیم و به خورش می افزاییم.

مرحله ششم

صبر می کنیم خورش جابیافتد سپس در ظرف سرو می کشیم و با کته در کنار زیتون پروده میل کنید و از خوردن این خورش خوشمزه مازنی لذت ببرید این غذا می تواند یک گزینه عالی برای مهمانی های شما باشد. نوش جان.

 

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 6 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.