طرز تهیه خورش طلا کوله گیلانی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خورش طلا کوله

طرز تهیه خورش طلا کوله گیلانی خوشمزه و مجلسی طرز تهیه خورش دختر لوس گیلانی   طرز تهیه خورشت دروغگو   طرز تهیه غورابه با بادمجون   طرز تهیه خورشت هولابه   طرز تهیه خورش شیرین قورمه گیلانی   طرز تهیه غذاهای گیلانی   طرز تهیه تابیران گیلانی   طرز تهیه خورش غورابه مازندرانی

خورش طلا کوله خورش محلی گیلانی است که در شمال کشور مرسوم است با گوشت خروس طبخ می شود اما می توانید با گوشت خورشتی یا گوشت مرغ نیز این غذا را آماده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش طلا کوله گیلانی خوشمزه و مجلسی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۶۰۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
مغز گردو۲۰۰ گرم
سبزی خورشتی۶۰۰ گرم
آبغوره۲ قاشق غذا خوری
آرد برنج۱ قاشق سوپ خوری
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش طلا کوله

مرحله اول

برای درست کردن خورش طلاکوله در ابتدا پیاز درشتی را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می نماییم قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم و مقداری روغن می ریزیم تا داغ شود.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را به قابلمه می افزاییم و تفت می دهیم تا نرم و سبک شود وقتی پیاز طلایی شد زردچوبه را به همراه فلفل سیاه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیازها رنگ بگیرند سپس گوشت خرد شده را می افزاییم.

مرحله سوم

اجازه می دهیم برای چند دقیقه پیاز و گوشت با هم تفت بخورند و گوشت سرخ شود و رنگش تغییر کند در این فاصله آب را در کتری به جوش می رسانیم و بعد از تغییر رنگ گوشت چند لیوان آب جوش می افزاییم و در ظرف را می گذاریم.

مرحله چهارم

اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم پخته شود در این فاصله سبزی شسته شده را با ساطور ریز می کنیم و تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم در آن کمی روغن ریخته بعد از گرم شدن سبزی را در آن ریخته و سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

گوشت که نیم پز شد مغز گردوی چرخ شده را به آن می افزاییم و در ادامه سبزی ها را اضافه می کنیم در این مرحله آرد برنج را در نصف لیوان آب سرد به آرامی ریخته و حل می کنیم و به خورش می افزاییم.

مرحله ششم

حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا آب اضافه آن بخار شود و خورش روغن بیاندازد در نیم ساعت آخر پخت آبغوره را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش می افزاییم و در انتها بعد از جا افتادن خورش آن را در ظرف سرو می کشیم.

مرحله هفتم

این خورش به همراه پلو سرو می شود می توانید به این خورش رب انار هم بیافزایید این کاملا سلیقه ای است این غذا به خورش فسنجان شباهت دارد از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 4 اسفند 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.