طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کوفته تبریزی

طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی ;,tji jfvdcd طرز تهیه کوفته ساده طرز تهیه کوفته تبریزی سرآشپز  طرز تهیه کوفته ساده طرز تهیه کوفته تبریزی با گوشت و مرغ طرز تهیه سس کوفته تبریزی طرز تهیه کوفته تبریزی Meatball Tabrizi

کوفته تبریزی غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با کمی دقت می توانید کوفته های بدون ترک و خوشمزه درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
لپه۴ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
برنج۵ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۲ عدد
سبزی معطر۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذا خوری
زردچوبه۲ قاشق غذا خوری
پودر فلفل سیاه یک دوم قاشق چای خوری
پودر جوز هندییک دوم قاشق چای خوری
نمکبه میزان دلخواه

طرز تهیه کوفته تبریزی

مرحله اول

برای درست کردن کوفته تبریزیی در ابتدا لپه ها را پاک کنید و بشویید و برای مدتی بخیسانید تا نرم شوند و نفخ آن گرفته شود سپس در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا کاملا بپزد.

مرحله دوم

در این فاصله برنچ را به اندازه لازم پیمانه می کنیم و بعد از پاک کردن می شوییم و در ظرفی با آب و نمک می خیسانیم خیساندن برنج باعث ری بیشتر آن می شود سپس با آب و نمک در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم.

مرحله سوم

اجازه دهید تا آب برنج کاملا کشیده شود سپس برنج را از روی حرارت بر دارید و صبر کنید تا سرد شود در این مرحله پیاز را پوست گرفته و رنده ریز می کنیم و آب آن را با فشار دست می گیریم لپه که پخته شد از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سرد شود.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز رنده شده و آب گرفته شده را به لپه اضافه کنید و به همراه گوشت چرخ کرده داخل غذاساز بریزید و با هم میکس کنید تا یک ترکیب یکدست داشته باشید سپس داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و سبزی معطر را می افزاییم.

مرحله پنجم

می توانید از سبزی های خشک شده یا تازه استفاده کنید کاملا سلیقه ای است در ادامه تخم مرغ را به همراه برنج نیمه پز، نمک، فلفل، زردچوبه و جوز هندی رنده شده به مواد قبلی اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم.

مرحله ششم

باید کاملا ورز دهید تا مواد با هم ترکیب شوند و حالت چسبندگی داشته باشد بعد از ورز دادن مواد کوفته تبریزی منسجم می شوند آن را در ظرف قرار داده و با پلاستیک فریزر روی آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا برای یک ساعت استراحت کند.

مرحله هفتم

قابلمه بزرگی را بردارید باید متناسب با تعداد کوفته ها باشد سپس سس را آماده می کنیم برای این کار در ابتدا یک پیاز را پوست گرفته و می شوییم سپس روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با کارد تیز از وسط نصف کرده و خلالی خرد می کنیم.

مرحله هشتم

پیاز را می توانید به شکل نگینی یا رنده شده هم بریزید اگر دوست ندارید در غذا دیده شود سپس در تابه روغن ریخته و روی حرارت می گذاریم تا گرم شود پیاز را به تابه افزوده و تفت می دهیم تا پیازها سبک و نرم شوند.

طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی ;,tji jfvdcd طرز تهیه کوفته ساده طرز تهیه کوفته تبریزی سرآشپز  طرز تهیه کوفته ساده طرز تهیه کوفته تبریزی با گوشت و مرغ طرز تهیه سس کوفته تبریزی طرز تهیه کوفته تبریزی Meatball Tabrizi

مرحله نهم

پیازها که طلایی شدن زردچوبه را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید سپس رب گوجه فرنگی را افزوده و تفت می دهیم در ادامه نمک و فلفل سیاه را به سس می افزاییم و یک و نیم پیمانه آب اضافه می کنیم.

مرحله دهم

مواد کوفته را در دست به شکل گرد به اندازه دلخواه حالت داده و در سس قرار می دهیم حرارت اجاق گاز را بالا می بریم تا آب به جوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم که کوفته ها به آرامی برای ۴۰ دقیقه بپزند.

مرحله یازدهم

در انتهای پخت آب کوفته نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد آن را در ظرف سرو بکشید و از سس کوفته تبریزی روی آن بریزید و در کنار خانواده از این غذای خوشمزه و اصیل ایرانی میل کنید. نوش جان.

نکات کوفته تبریزی

بعد از استراحت یک بار دیگر مواد کوفته را ورز دهید سپس به اندازه یک گوله بزرگ درست کنید این کار مانع وا رفتن کوفته می شود، در زمان شکل دادن به کوفته ها دست خود را مرطوب کنید، کوفته ها را دانه دانه در سس بگذارید و از سس روی آن ها بریزید، در حین پخت از آب سس روی کوفته ها بریزید تا خشک نشوند و طعم بهتری پیدا کنند، بعد از این که پخته شدند در سس نمانند زیرا باعث وا رفتن می شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 11 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.