طرز تهیه آبگوشت جا افتاده خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آبگوشت جا افتاده خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آبگوشت جا افتاده آبگوشت جا افتاده غذایی است که بسیار خوشمزه است و هر ایرانی از خوردن آن لذت می برد، برای …

طرز تهیه آبگوشت مرغ مجلسی خوشمزه و خانگی

طرز تهیه آبگوشت مرغ مجلسی خوشمزه و خانگی

طرز تهیه آبگوشت مرغ آبگوشت مرغ یکی از خوشمزه ترین آبگوشت هاست که در آن به جای گوشت از مرغ استفاده می شود، برای …

طرز تهیه سالاد کیسیر خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد کیسیر خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد کیسیر سالاد کیسیر یکی از سالادهای خارجی و خوش طعم و رنگ است که با یک بار میل کردن مشتری دائم …

طرز تهیه کوفته ترکی

طرز تهیه کوفته ترکی مجلسی و خوشمزه رستورانی طرز تهیه کوفته چولاما  طرز تهیه چی کوفته با گوشت  کوفته ترکی با برنج  طرز تهیه چی کوفته ترکیه با گوشت  طرز تهیه چی کوفته ترکیه با بلغور  ساندویچ کوفته ترکی  طرز تهیه چی کوفته ترکیه بدون گوشت  طرز تهیه کوفته تبریزی

کوفته ترکی غذای معروف کشور همسایه ترکیه است که شباهت زیادی به کتلت دارد و با طبع و سلیقه ایرانی هماهنگی دارد این غذای خوشمزه را با مواد مختلفی می توانید بپزید و از خوردن آن لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله  طرز تهیه کوفته ترکی محلسی و خوشمزه رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
سیر۲ حبه
آرد سوخارینصف استکان
آبیک سوم استکان
تخم مرغ۱ عدد
نمک۲ قاشق مربا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق مربا خوری
پولبیبر۱ قاشق مربا خوری
کره نرم۱ قاشق غذا خوری
جعفری خرد شده۲ قاشق غذا خوری
گوجه گیلاسی و فلفل سبز تندبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته ترکی

مرحله اول

برای درست کردن کوفته ترکی در ابتدا گوشت را خرد می کنیم بهتر است از مخلوط ۴۰۰ گرم گوشت گوساله و ۱۰۰ گرم دور دنده گوسفندی استفاده نمایید تا طعم و مزه بهتری داشته باشد.

مرحله دوم

گوشت را به همراه تخم مرغ و سیر داخل خرد کن بریزید در ادامه پیاز قاچ شده و آرد سوخاری را نیز بیافزایید و کمی آب اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا میکس و خمیری شود.

مرحله سوم

مایع گوشتی را خارج کرده و به آن کره و نمک را به همراه فلفل سیاه و پولبیبر و دو قاشق جعفری پاک شده و ریز شده اضافه می کنیم مواد را با هم مخلوط می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله چهارم

اگر مواد حسابی با میکسر خمیری شکل شده بود ورز زیادی نمی خواهد روی ظرف را بپوشانید و برای دو ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند، بعد از دو ساعت مایع کوفته ترکی را در بیاورید.

مرحله پنجم

دست را مرطوب کنید و به اندازه یک گردو از مایع گوشتی بردارید و در دست لوله ای کنید همه مایع کوفته را به همین شکل آماده کنید و در ظرف بچینید، تابه را روی حرارت بگذارید تا گرم شود.

مرحله ششم

حرارت اجاق گاز باید متوسط باشد سپس با ۴ الی ۵ قاشق روغن کف تابه را چرب کرده و همه کوفته ها را می چینیم بیست دقیقه زمان لازم داریم تا یک طرف آن ها بپزد سپس بر می گردانیم.

مرحله هفتم

۲۰ دقیقه دیگر زمان می دهیم تا طرف دیگر هم بپزد ده دقیقه آخر پخت گوجه گیلاسی و فلفل سبز را هم مابین کوفته ها قرار می دهیم بعد از پخت خارج کرده و در ظرف سرو می چینیم.

مرحله هشتم

کره را در تابه آب می کنیم و یک قاشق پولبیبر به آن می افزاییم و مقداری درون ماست ریخته که یک سس خوشمزه کنار کوفته ترکی می شود و بقیه را روی کوفته ها می ریزیم.

طرز تهیه کوفته ترکی مجلسی و خوشمزه رستورانیطرز تهیه کوفته چولاما  طرز تهیه چی کوفته با گوشت  کوفته ترکی با برنج  طرز تهیه چی کوفته ترکیه با گوشت  طرز تهیه چی کوفته ترکیه با بلغور  ساندویچ کوفته ترکی  طرز تهیه چی کوفته ترکیه بدون گوشت  طرز تهیه کوفته تبریزی

مرحله نهم

برای دورچین هم سیب زمینی سرخ شده یا تنوری، پیاز و گوجه گیلاسی و سبزی خوردن استفاده می کنیم کوفته ترکی خوشمزه ما آماده سرو است از خوردن آن کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.