طرز تهیه سالاد زیتون خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد زیتون خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد زیتون سالاد زیتون یکی از سالادهای خوشمزه و بسیار شیک است که می تواند زیبایی بخش مجالس و مهمانی های شما …

طرز تهیه خورش بامیه مجلسی و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش بامیه مجلسی و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش بامیه خورش بامیه یکی از خوشمزه ترین و مفید ترین انواع خورشت ایرانی است که به خصوص برای مبتلایان به …

طرز تهیه سالاد عربی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد عربی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد عربی سالاد عربی یکی از سالادهای خوشمزه و درجه یک است که می تواند زینت بخش مجالس و مهمانی های شما …

طرز تهیه خورش به آلو

طرز تهیه خورش به آلو خوشمزه و مجلسی بدون لپه طرز تهیه خورش به اصفهانی   طرز تهیه خورش به با لپه  طرز تهیه خورشت به الو  طرز تهیه خورش به آلو با گوشت چرخ کرده   طرز تهیه خورش به شیرین o,va fi Hg,

در فصل پاییز زمان مناسبی است که با به های خوشبو و تازه خورش درست کنید این غذای خوشمزه و متفاوت می تواند برای پذیرایی از مهمان ها ایده خوبی باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش به آلو خوشمزه و مجلسی بدون لپه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آلو خورشتی۱۰ عدد
به بزرگ۲ عدد
پیاز متوسط۲ عدد
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
روغن مایعبه اندازه کافی
شکر۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه لازم

طرز تهیه طرز تهیه خورش به آلو

مرحله اول

برای درست کردن خورش به آلو در ابتدا پیازها را پوست گرفته و روی تخته آشپزخانه به دو نیم کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم سپس قابلمه ای را روی حرارت می گذاریم و داخل آن روغن می ریزیم.

مرحله دوم

روغن که داغ شد پیازهای نگینی را می افزاییم و تفت داده تا نرم شود و به آن کمی زردچوبه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک شود سپس گوشت خورشتی را به صورت قیمه ای خرد می کنیم.

مرحله سوم

گوشت را نیز می افزاییم و کمی با پیاز تفت می دهیم تا رنگ بیرونی آن تغییر کند سپس فلفل سیاه و رب را به آن اضافه کرده و گوشت را با رب تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود.

مرحله چهارم

گوشت باید کاملا تغییر رنگ دهد سپس چند لیوان آب جوش به خورش اضافه می کنیم درب ظرف را می گذاریم و صبر می کنیم تا با حرارت ملایم اجاق گاز بپزد در این فاصله به را آماده می کنیم.

مرحله پنجم

به ها را بشویید و با یک پارچه یا ابر نرم کرک های ریز روی آن را تمیز کنید سپس خشک کرده و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعبی درشت برش زده و کنار بگذارید دقت کنید به ریز نشود.

مرحله ششم

تابه را روی حرارت اجاق می گذاریم و روغن ریخته و اجازه می دهیم گرم شود سپس به را اضافه می کنیم تفت داده تا طلایی شوند تفت باعث می شود کمی به ها منسجم شوند.

مرحله هفتم

تفت دادن زیاد موجب له شدن آن ها در خورش می شود، بعد از این که گوشت خورش پخته شد به را با کمی نمک می افزاییم حرارت باید کم باشد تا خورش جا بیافتد که حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم داریم.

مرحله هشتم

آلو خورشتی را برای یک ربع در آب سرد می گذاریم تا خیس بخورد و در یک ربع پایانی پخت خورش با شکر و آبلیمو می افزاییم وقتی خورش به غلظت لازم رسید آماده سرو است.

مرحله نهم

خورش را در ظرف سرو بکشید و همراه نان یا برنج سرو نمایید این غذای خوشمزه را می توانید برای مهمانی های خانوادگی خود درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببریید. نوش جان.

نکات خورش به آلو

استفاده از رب گوجه در این غذا اختیاری است و به زیبایی و خوش طعم تر شدن خورش کمک می کند، در زمان خرد کردن به ها دقت کنید که اگر ریز خرد شوند در خورش له می شوند و ظاهر خورش را نازیبا می کنند، خورش به را با گوشت گوسفندی می پزند که بسیار خوشمزه می شود ولی با گوشت مرغ هم می توانید طبخ کنید.

خورش به آلو با مرغ

برای درست کردن خورش به آلو با مرغ گوشت خوشتی را حذف کرده و حدود ۷۰۰ گرم مرغ استفاده می نماییم روش پخت به همان شکل است فقط با گوشت مرغ غذا سریعتر آماده می شود.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.