طرز تهیه آش سنگسیر غذای سنتی و خوشمزه کردی

طرز تهیه آش سنگسیر

طرز تهیه آش سنگسیر غذای سنتی و خوشمزه کردی طرز تهیه آش ماست   طرز تهیه آش ماست گرگانی  طرز تهیه آش دوغ با ماست  طرز تهیه آش دوغ کردی

آش سنگسر یک غذای محلی و سنتی کردی است که بسیار خوشمزه و مقوی می باشد این آش خوشمزه را حتما تست کنید و لذت ببریید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش سنگسیر غذای سنتی و خوشمزه کردی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای آش 
 استخوان ( مثلاًگردن یا پشت بوقلمون )چند تکه
ترکیب سینه و ران بوقلمون بدون استخوانبه مقدار دلخواه
کشک۳۰۰ گرم
سیر رنده شدهدو حبه
عدسدو پیمانه
برنج گرده محلی یا نیم دانه ایرانینصف پیمانه
پیازدو عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز تند، زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه آش سنگسیر

مرحله اول

برای درست کردن آش سنگسیر در ابتدا یک عدد پیاز را پوست گرفته و روی تخته آشپزخانه نگینی ریز خرد کنید سپس در تابه مقداری کره ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید.

مرحله دوم

کره که ذوب شد پیاز را به آن افزوده و تفت می دهیم سپس زردچوبه را به همراه سیر رنده شده می افزاییم پیاز که طلایی و سبک شد استخوان ها را می ریزیم و خوب سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه نمک را به همراه چند عدد برگ بو می افزاییم و به مقدار کافی آب جوش اضافه می کنیم و درب ظرف می گذاریم و برای سه ساعت با حرارت ملایم می گذاریم که بپزد.

مرحله چهارم

بعد از پختن گوشت ها و برگ بو را جدا می کنیم می توانید به جای بوقلمون از مرغ استفاده کنید سپس عدس خیس خورده را به مواد می افزاییم و اجازه می دهیم نیم پز شود.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج خیس خورد را به آب گوشت اضافه می نماییم و درب قابلمه را می گذاریم تا بپزد، کشک را با آب جوش رقیق می کنیم وقتی برنج پخته شد به آش اضافه می نماییم.

مرحله ششم

نمک آش را اندازه بزنید و اگر لازم بود اضافه کنید و بعد از یک ربع اجاق گاز را خاموش کنید این آش آبکی نیست ولی سفت هم نباید باشد، گوشت سینه و ران بوقلمون را چرخ کنید.

مرحله هفتم

پیاز را رنده کنید و به گوشت اضافه نمایید سپس نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه را نیز بیافزایید و خوب ورز دهید و به شکل کوفته ریزه درست کرده و در روغن سرخ نمایید.

طرز تهیه آش سنگسیر غذای سنتی و خوشمزه کردی طرز تهیه آش ماست   طرز تهیه آش ماست گرگانی  طرز تهیه آش دوغ با ماست  طرز تهیه آش دوغ کردی

مرحله هشتم

برای چند دقیقه درب تابه را بسته و حرارت را کم کرده تا مغز پخت شوند، پیاز داغ فراوان با مخلوط کره و روغن مایع درست می کنیم و موقع سرو برای تزیین آش با کوفته و پیاز و نعنا داغ تزیین می کنیم.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 15 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.