طرز تهیه ران مرغ دورغین غذای خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ران مرغ دورغین غذای خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ران مرغ دورغین ران مرغ دورغین یک غذای خاص و مجلسی با یک اسم بامزه است که وقتی دستور آشپزی را …

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت دونفره خوشمزه به روش خونگی

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت دونفره خوشمزه به روش خونگی

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت دونفره باقالی پلو با گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که به …

طرز تهیه آش ساده خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش ساده خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش ساده آش ساده رشته یکی از خوشمزه ترین آش های ایرانی است که بسیار مورد توجه قرار دارد، برای مشاهده …

طرز تهیه آش نذری

 طرز تهیه آش رشته نذری برای 20 نفر طرز تهیه آش رشته نذری برای 10 نفر طرز تهیه آش رشته مجلسی برای 4 نفر طرز تهیه آش رشته نذری برای 30 نفر طرز تهیه آش رشته نذری برای 100 نفر طرز تهیه آش رشته نذری برای 50 نفر طرز تهیه آش رشته دونفره طرز پخت آش رشته برای 8 نفر

آش نذری در ایران معمولا آش رشته است که در مناطق مختلف ایران در اعیاد و شهادت ها پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش نذری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴۰ نفر
لوبیا۱ کیلو
عدس۲ کیلو
نخود۱ کیلو
رشته آشی۴ کیلو
سبزی آشی۴ کیلو
سیر داغ۱ کیلو
پیاز داغ۱ کیلو
آرد۲۰۰ گرم
نعناع داغ۲۰۰ گرم
نمک ، فلفل ، زردچوبهبه مقدار لازم
کشکبه مقدار لازم

طرز تهیه آش نذری

مرحله اول

برای تهیه آش نذری ابتدا باید یک روز قبل از پختن آش حبوبات را در آب بخیسانید و چند بار هم آب آنها را عوض کنید.این کار باعث می شود که هم نفخ حاصل از خوردن حبوبات از بین برود و هم در موقع پخت سریع تر پخته شوند.

مرحله دوم

در این مرحله باید پیاز و سیر را جداگانه سرخ کنید و هنگام تفت پیاز کمی هم زردچوبه بزنید.سیر اگر زیاد سرخ شود طعم تلخی می گیرد.نخود و لوبیا را هم اجازه دهید پخته شوند به حدی که با فشار دست له شوند.

مرحله سوم

وقتی نخود و لوبیا با دست له شدند باید عدس و سیزی را به آش خود اضافه کنید و کمی به هم بزنید.وقتی عدس ها کمی پخته شدند باید آب جوش به قابلمه اضافه کنید و دو سوم پیاز داغ خود را درون آش بریزید.

مرحله چهارم

سبزی ها باید خوب پخته شده و تغییر رنگ دهند و عدس نیز نرم شود.در حین پختن عدس می توانید گوشت چرخ کرده با نمک و فلفل و زردچوبه ورز دهید و کوفته قلقلی درست کنید و سرخ کنید.کوفته قلقلی را می توانید ده دقیقه آخر به آش اضافه کنید یا برای تزیین بهره ببرید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید رشته را نضف کنید و درون قابلمه بریزید.سپس بالا سر آش بمانید و کم کم آش را هم بزنید تا رشته ها خرد نشوند.رشته آب را به خود می گیرد و در صورت کم شدن آب باید آب اضافه کنید تا آش کاملا رقیق شود.

مرحله ششم

در این مرحله باید کشک سابیده شده را به آش اضافه کنید و اجازه دهید در آن حل شود.این کار ۵ دقیقه طول می کشد و بعد از آن زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید سرد شود و با نعناع داغ و پیاز داغ و سیر داغ تزیین نمایید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.