طرز تهیه آش گندم خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش گندم

طرز تهیه آش گندم طرز تهیه آش بلغور گندم طرز تهیه آش گندم ساده طرز تهیه آش گندم بدون سبزی طرز تهیه آش گندم برای ۲۰ نفر طرز تهیه آش گندم بدون گوشت آش گندم طب سنتی طرز تهیه آش گندم برای کودک آش گندم و جو

آش گندم یکی از خوشمزه ترین آش های ایرانی که طرفداران پر و پا قرض خود را دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش گندم در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گندم۲ پیمانه
برنج و نخود و عدس۱ پیمانه
لوبیا چیتی و لوبیا قرمزنضف پیمانه
پیاز داغ۱ پیمانه
نعناع داغنضف پیمانه
سبزی آش۵۰۰ گرم
نمک، فلفل و زرد چوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آش گندم

مرحله اول

برای تهیه آش گندم ابتدا باید حداقل برای ۱۲ تا ۲۴ ساعت حبوبات را در آب بخیسانید و آب آن را عوض کنید تا هم زودتر پخته شوند و هم نفخ ناشی از خوردن حبوبات در آش از بین برود.

مرحله دوم

یک قابلمه بزرگ و مناسب انتخاب کرده و درون ان آب بریزید و نخود و لوبیاها را درون آن بریزید و گندم را نیز اضافه کنید تا محتویات قابلمه شما در گذشت زمان کاملا مغز پخت شوند.

مرحله سوم

چون زمان پخت عدس کمتر از سایر حبوبات است باید یک ساعت بعد از ریختن نخود و لوبیا ، عدس و برنج را نیز به قابلمه که روی حرارت است اضافه کنید تا همه مواد با هم و در یک زمان پخته شوند.

مرحله چهارم

بعد از گذشت مدت یک ساعت از ریختن عدس و برنج در قابلمه تقریبا همه مواد  پخته اند.در این مرحله باید سبزی آش را که خوب شسته اید و خرد کرده اید را به سایر مواد آش اضافه کنید.

مرحله پنجم

این مرحله که مرحله ادویه نام دارد باید پیاز داغ و نعناع داغ را به آش خود اضافه کنید و نمک و فلفل آش را کنترل کنید و بعد از چشیدن تنظیم کنید و در آخر زردچوبه را نیز به آش خود اضافه کنید.

مرحله ششم

بعد از اینکه ۴۵ دقیقه از ریختن سبزی در آش گذشت ، آش شما دیگر آماده است و بعد از کمی سرد شدن در ظرف مورد نظر خود بریزید و با پیاز داغ و سیر داغ و نعناع داغ تزیین نموده و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 4 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.