طرز تهیه آش اسفناج خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش اسفناج

طرز تهیه آش اسفناج

آش اسفناج یکی از آش های خوشمزه و بسیار مقوی است که برای بیماران بسیار مفید است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش اسفناج در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۵۰۰ گرم
ماست چکیده ترش۵ الی ۶ قاشق غذاخوری
لوبیا سفید۱ پیمانه
رشته آشی۱۵۰ گرم
پیاز داغ، نعناع داغ و سیر داغبه مقدار لازم

طرز تهیه آش اسفناج

مرحله اول

برای تهیه آش اسفناج ابتدا باید یک روز قبل از پختن آش حبوبات را در آب بخیسانید و چند بار هم آب آنها را عوض کنید.این کار باعث می شود که هم نفخ حاصل از خوردن حبوبات از بین برود و هم در موقع پخت سریع تر پخته شوند.

مرحله دوم

در این مرحله لوبیا سفید و مقداری پیاز داغ و سیر داغ را با آب کافی در قابلمه بریزید و شعله اجاق را ملایم کنید و اجازه دهید تا لوبیاها پخته و نرم شوند که این مرحله حدودا دو ساعت طول می کشد.

مرحله سوم

یکی از نکاتی که معمولا در پخت آش مهم است این است که باید به آب موجود در قابلمه توجه کنید و وقتی که آب آش کم شده از آبی که جوشیده است به قابلمه اضافه کنید نه آب سرد نجوشیده.

مرحله چهارم

در این مرحله اسفناج را خرد کنید و بهتر است که درشت تر خرد کنید.سپس باید اسفناج ها را بپزید که این کار حدود نیم ساعت طول می شکد و رنگ اسفناج تغییر می کند.رشته آش را نیز در این مرحله می ریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید آرام آش رذا به هم بزنید تا رشته ها به هم نچسبند.وقتی رشته ها نرم شده و حجم گرفتند و به آش قوام دادند تقریبا آش ما حاضر است و فقط باید ماست را اضافه کنید.در ۵ دقیقه آخر نعناع داغ را با ماست اضافه کنید.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که ماست را کم کم اضافه کنید و مزه آن را بچشید تا کم و زیاد ماست را کنترل کنید.معمولا هر چه آش ترش تر باشد آش شما خوشمزه تر می شود.در انتها با پیاز داغ و نعناع داغ تزیین نموده و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 4 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.