طرز تهیه کوزالاک مانتی غذای خوشمزه ترکی

طرز تهیه کوزالاک مانتی

طرز تهیه کوزالاک مانتی غذای خوشمزه ترکی  طرز تهیه مانتی با خمیر یوفکا  طرز خوردن کوزالاک مانتی  طرز تهیه مانتی   طرز تهیه مانتی در فر  طرز تهیه مانتی با گوشت چرخ کرده

کوزالاک مانتی یکی از غذاهای خوشمزه با ظاهر متفاوت ترکیه ای است که طرفداران زیادی دارد این غذا جز غذاهای گوشتی به حساب می آید و می تواند نظر شما را جلب کند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوزالاک مانتی غذای خوشمزه ترکی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کوزالاک مانتی
گوشت چرخ شده۳۰۰ گرم
پیازدو عدد
بادمجان کبابی۳ عدد
ماست شیرین۴۰۰ گرم
سیر۳ حبه
خمیر یوفکا۱ بسته
رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، کاریبه مقداری کافی

طرز تهیه کوزالاک مانتی

مرحله اول

برای درست کردن کوزالاک مانتی در ابتدا بادمجان ها را بشویید و خشک کنید سپس روی منقل یا اجاق گاز کبابی کنید و پوستش را بکنید روی تخته آشپزخانه قرار داده و با کارد ساطوری کنید.

مرحله دوم

می توانید از چنگال هم برای له کردن بادمجان کبابی استفاده نمایید سیر را پوست گرفته له کنید یا رنده کنید در یک ظرف بادمجان را به همراه سیر و نمک و فلفل سیاه با ماست مخلوط نمایید.

مرحله سوم

برای درست کردن مواد گوشتی در ابتدا پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم سپس در تابه سرخ می کنیم وقتی طلایی شد گوشت چرخ شده را اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

ادویه ها که شامل: زردچوبه، فلفل سیاه، کاری و نمک را اضافه می کنیم و در انتها رب را افزوده و تفت می دهیم تا خامی رب گرفته شود و همراه گوشت سرخ گردد.

مرحله پنجم

گوشت را از روی حرارت بر می داریم، خمیر یوفکا را که از قبل از یخچال خارج کرده ایم و یخش باز شده است مثلثی می بریم و با سیخ چوبی رول کرده و برای چسباندن آن از آب استفاده می کنیم.

طرز تهیه کوزالاک مانتی غذای خوشمزه ترکی  طرز تهیه مانتی با خمیر یوفکا  طرز خوردن کوزالاک مانتی  طرز تهیه مانتی   طرز تهیه مانتی در فر  طرز تهیه مانتی با گوشت چرخ کرده

مرحله ششم

خمیر یوفکاهای آماده شده را در سینی فر چیده و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می دهیم تا برای ۲۰ دقیقه بپزد و تغییر رنگ دهد می توانید در روغن هم سرخ کنید البته در فر رژیمی می شود.

مرحله هفتم

وقتی خمیر یوفکا آماده شد دور ظرف می چینیم و وسط آن ابتدا از ترکیب بادمجان و ماست و سپس از مواد گوشتی می ریزیم و با جعفری خرد شده تزئین می کنیم. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 4 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.