طرز تهیه قارچ و پیاز سوخاری خوشمزه و پفکی

طرز تهیه قارچ و پیاز سوخاری

طرز تهیه قارچ و پیاز سوخاری خوشمزه و پفکی طرز تهیه پیاز پفکی  طرز تهیه سیب زمینی و پیاز سوخاری  طرز تهیه پیاز سوخاری با دلستر  طرز تهیه قارچ سوخاری  طرز تهیه پیاز سوخاری با پودر سوخاری  طرز تهیه پیاز سوخاری   طرز تهیه پیاز سوخاری بدون پودر سوخاری  طرز تهیه پیاز سوخاری در فر \dhc s,ohvd

قارچ و پیاز سوخاری یک میان وعده خوشمزه برای بچه هاست که بسیار پرطرفدار است و می توانید در کنار برخی غذاها مثل جوجه چینی به عنوان دورچین هم استفاده شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قارچ و پیاز سوخاری خوشمزه و پفکی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم  خمیر مایه
مایه خمیر۱ قاشق مربا خوری سرخالی
شکر۱ قاشق مربا خوری سرخالی
آب ولرمنصف استکان

 

مواد لازم برای  قارج و پیاز سوخاری
ماءالشعیر کلاسیکنصف لیوان
تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذا خوری
آرد سفید۶ قاشق غذا خوری سرپر
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری سرپر
نشاسته ذرت۱ قاشق غذا خوری سرپر
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم
آویشن و پودرسیربه مقدار لازم
قارچ، پیازبه مقدار لازم
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

طرز تهیه قارچ و پیاز سوخاری

مرحله اول

برای درست کردن قارچ و پیاز سوخاری در ابتدا مایه خمیر را آماده می کنیم مایه خمیر را به همراه شکر و آب ولرم مخلوط می نماییم و در ظرف را بسته و برای ده تا پانزده دقیقه کنار میگذاریم تا عمل بیاید.

مرحله دوم

تخم مرغ را در ظرفی ریخته و برای دو تا سه دقیقه با همزن دستی می زنیم تا کمی رنگش روشن شود و کف کند سپس ماءالشعیر را به همراه خمیر مایه عمل آمده می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه ادویه ها که شامل: نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر است را اضافه می نماییم و همه مواد را کاملا با هم مخلوط می کنیم، بکینگ پودر و نشاسته ذرت را به آرد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مخلوط آرد را در چند مرحله به مایع تخم مرغی می افزاییم و هم می زنیم مایعی که بدست می آید نباید خیلی رقیق یا خیلی غلیظ باشد در انتها زعفران را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم

پیاز و قارچ را باید بشوییم و بگذاریم کاملا خشک شوند و آب نداشته باشند سپس پیاز ها را حلقه ای خرد می کنیم و حلقه ها را از داخل هم خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

روغن را در تابه ریخته و روی حرارت اجاق گار قرار می دهیم تا گرم شود پیاز و قارچ را در مایع می زنیم و داخل روغن سرخ می کنیم بعد از اینکه طلایی رنگ و پفکی شد خارج می کنیم.

مرحله هفتم

روی دستمال می گذاریم تا روغن اضافه آن گرفته شود سپس به ظرف سرو منتقل می کنیم و با هر سس که دوست دارید میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 21 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.