طرز تهیه بورک گوشت حلزونی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه بورک گوشت حلزونی

طرز تهیه بورک گوشت حلزونی خوشمزه به روش رستورانی طرز تهیه بورک  طرز تهیه بورک با خمیر یوفکا  ناهار ساده و خوشمزه   پیراشکی مرغ و قارچ  غذاهای گوشتی

یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه ای بورک است این بورک با گوشت درست می شود و ظاهر بسیار شیکی برای مهمانی ها دارد با این غذای خوشمزه و خاص جلوه ویژه ای به میز غذای خود بدهید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک گوشت حلزونی خوشمزه به روش رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای بورک
گوشت چرخ شده۴۵۰ گرم
خمیر باقلوانصف یک بسته
قارچ۴ عدد
پیازیک عدد بزرگ یا دو عدد کوچک
جعفریمقداری
ادویه (کاری،زردچوبه،فلفل سیاه،پاپریکا،نمک)به دلخواه به مقدار کافی
کره۱۰۰ گرم

 

مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغیک عدد
زعفرانمقداری
کره ذوب شده۵۰ گرم

طرز تهیه بورک گوشت حلزونی

مرحله اول

برای درست کردن بورک گوشت حلزونی در ابتدا مواد داخل بورک را آماده می کنیم برای این کار پیاز را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم سپس تابه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

روغن را در تابه ریخته وقتی گرم شد پیازها را در آن تفت می دهیم تا طلایی و سبک شوند سپس گوشت را داخل آن ریخته و ادویه ها را به آن اضافه می کنیم گوشت را با دمای متوسط تفت می دهیم.

مرحله سوم

وقتی گوشت سرخ شد رب را اضافه می کنیم و برای چند دقیقه دیگر هم تفت می دهیم تا خامی رب گرفته شود سپس قارچ خرد شده را می افزاییم و در انتها جعفری را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مواد گوشتی وقتی پخته شد از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شوند سپس کره را ذوب می کنیم و با فرچه روی خمیر می کشیم همه سطح خمیر را به کره آغشته می نماییم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد گوشتی را روی خمیر می ریزیم و رول می کنیم و رول ها را در ظرف مناسب فر به صورت پیچی از وسط ظرف می چینیم و با زرده تخم مرغ، زعفران و کره رومال می نماییم.

مرحله ششم

ظرف را برای ۲۰ الی ۲۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه که از قبل گرم شده می گذاریم در انتها بعد از پخت برای ۴ الی ۵ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی بورک طلایی شود.

طرز تهیه بورک گوشت حلزونی خوشمزه به روش رستورانی طرز تهیه بورک  طرز تهیه بورک با خمیر یوفکا  ناهار ساده و خوشمزه   پیراشکی مرغ و قارچ  غذاهای گوشتی

مرحله هفتم

این غذا بسیار به صرفه است و با یک بسته خمیر دو تا ظرف می توانید درست کنید برای مهمانی ها یک غذای خاص و متفاوت است و از خوردن آن با خانواده لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 29 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.