طرز تهیه کمپیر سیب زمینی خوشمزه استانبول

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی خوشمزه استانبول طرز تهیه کمپیر بدون فر طرز تهیه کمپیر با مایکروفر طرز تهیه کمپیر سیب زمینی طرز تهیه سیب زمینی ماستی ترکیه  طرز تهیه کمپیر سیب زمینی طرز تهیه سیب زمینی استانبولی کمپیر چیست

کمپیر یک غذای خوشمزه و خیایانی ترکیه ای است که در ایران هم خیلی طرفدار پیدا کرده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کمپیر سیب زمینی خوشمزه استانبول در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم کمپیر برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
کنسرو سبزیجات۱ قوطی
خیارشور۵ عدد
سس مایونزدو قاشق غذاخوری
سس خردلیک قاشق غذاخوری
پولبیبر و روغن زیتون و آویشنبه مقدار کافی
کره۵۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار کافی
کوکتل و ژامبون۴ عدد
فلفل دلمه ای، زیتون و ذرتبرای روی کمپیر
نمک، فلفلبه میزان کافی
رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی استانبول

مرحله اول

برای درست کردن کمپیر خوشمزه ترکیه ای که یک پیش غذا استانبولی است لازم است که سیب زمینی ها را کاملا تمیز با پوست بشویید از اسکاج زبر استفاده کنید تا تمیز شوند.

مرحله دوم

سیب زمینی ها را خشک کنید و روی آن ها را با براش روغن مایع بمالید و چرب کنید سپس سیب زمینی ها را داخل کاغذ روغنی دانه به دانه پیچیده، یک لایه هم فویل نازک دور آنها می پیچیم.

مرحله سوم

فر را از یک ربع قبل گرم می کنیم و سیب زمینی ها را در سینی فر می چینیم و برای یک ساعت و نیم با دمای ۲۰۰ درجه می گذاریم کاملا بپزد سپس از فر خارج کرده و فویل و کاغذ روغنی را باز می کنیم.

مرحله چهارم

مواد کمپیر را درست می کنیم برای این کار کنسرو سبزیجات را در ظرفی می ریزیم خیارشور را نگینی خرد می کنیم و به مواد افزوده سپس سس مایونز و سس خردل را به مواد می افزاییم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در انتها پولبیبر و روغن زیتون و آویشن را نیز به مواد می افزاییم. کوکتل را به شکل نگینی برش می زنیم و در روغن سرخ می کنیم و یک قاشق رب به آن می افزاییم و تفت می دهیم تا خامی آن از بین برود.

مرحله ششم

در زمانی که در حال تفت دادن رب گوجه فرنگی هستیم نمک، فلفل و آویشن را می افزاییم و یکی دو دقیقه تفت می دهیم و زیر اجاق گاز را خاموش می کنیم کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

سیب زمینی ها را تا داغ هستند یک برش عمودی می دهیم طوری که از زیر جدا نشود سپس با یک قاشق کوچک سیب زمینی داخلش را جدا می کنیم و روی آن آویشن، پولبیبر، کره و پنیر پیتزا می ریزیم.

مرحله هشتم

همه مواد را سریع هم می زنیم تا پنیر و کره با گرمای سیب زمینی آب شود سپس با دست مواد را به داخل فشار می دهیم و از مواد سبزیجات که آماده کرده بودیم داخل کمپیر می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله از کوکتل آماده شده داخل کمپیر می ریزیم و روی آن ها را با فلفل دلمه ای، زیتون و ذرت تزئین می کنیم برای مواد داخل به جای کوکتل می توانید از ژامبون هم استفاده نمایید.

مرحله دهم

غذای خوشمزه ترکیه ای ما آماده است می توانید این غذای خوشمزه را برای خانواده تدارک ببینید یا به عنوان پیش غذا در مهمانی ها سرو کنید و از خوردن آن لذت ببریید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 29 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.