طرز تهیه نان پیتا با گوجه فرنگی و پنیر چدار

طرز تهیه نان پیتا

طرز تهیه نان پیتا با گوجه فرنگی و پنیر چدار   طرز تهیه نان پیتا در فر  طرز تهیه نان پیتا ترکیه   طرز تهیه نان پیتا شاورما

نان پیتا با گوجه فرنگی یک صبحانه عالی و خوشمزه است که می توانید برای روزهای تعطیل تدارک ببینید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پیتا با گوجه فرنگی و پنیر چدار در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای نان پیتا
شیر گرم۱ لیوان
آب گرمنصف لیوان (لیوان ۲۰۰ میلی لیتری )
 مخمر تازهیک قاشق غذاخوری
 روغننصف لیوان
 شکر۳ قاشق غذاخوری
نمک شیرین۱٫۵ قاشق چای خوری
 آرد۴٫۵ لیوان
 عسلنصف فنجان
 دانه کنجد بو داده۱٫۵ لیوان
 آب۱ فنجان

 

مواد لازم برای روی نان
گوجه فرنگی۳ عدد
 فلفل چیلی سبز۳ عدد
 پنیر چدار رنده شده۲۰۰ گرم
سوسیسبه مقدار کافی

طرز تهیه نان پیتا

مرحله اول

برای درست کردن نان پیتا در ابتدا شیر را به همراه آب، روغن، شکر، مایه خمیر و نمک داخل یک کاسه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و آرد را در چند مرحله اضافه می نماییم.

مرحله دوم

مواد را با هم مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر نرمی بدست بیاید سپس روی خمیر را می پوشانیم و در دمای محیط برای ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا استراحت کند و به اصلاح ور بیاید.

مرحله سوم

از خمیر تخمیر شده دوازده عدد چانه بر می داریم و به شکل بیضی می کنیم عسل را با آب مخلوط کرده و خمیر های بیضی شکل را در عسل و سپس کنجد فرو می کنیم.

مرحله چهارم

با انگشت، وسط آن را کمی فشار می دهیم تا به شکل پیتا دربیاید سپس روی خمیر چدار می گذاریم و در ادامه گوجه فرنگی و فلفل پوست کنده و سوسیس خرد شده را قرار می دهیم.

مرحله پنجم

نان را داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار داده ایم می چینیم و در دمای ۲۰۰ درجه برای ده دقیقه اجازه می دهیم تا بپزد می توانید به جای سوسیس از بیکن یا سالامی استفاده کنید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 24 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.