طرز تهیه کرپ پنیری خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه کرپ پنیری خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه کرپ پنیری خوشمزه و مخصوص برای صبحانه طرز تهیه کرپ ترکیه ای  طرز تهیه کرپ ساده طرز تهیه کرپ برای شام طرز تهیه کراکت پنیری کرپ پنیری ترکی طرز تهیه کرپ گوشت طرز تهیه کرپ مرغ رولی

کرپ پنیری یک غذای خوشمزه و سریع است که برای بچه های بدغذا بسیار مناسب است این غذای خوشمزه را می توانید برای صبحانه یا میان وعده استفاده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرپ پنیری خوشمزه و مخصوص برای صبحانه در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم کرپ پنیری برای ۴ نفر
تخم مرغ۱عدد
شیردوسوم لیوان
آرددوسوم لیوان
نمک۱ قاشق چای خوری سرخالی
جعفری خرد شده۴ قاشق غذاخوری
پنیرپیتزابه مقدار دلخواه

طرز تهیه کرپ پنیری

مرحله اول

برای درست کردن کرپ پنیری خوشمزه ابتدا یک تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد سپس در کاسه ای تخم مرغ را می شکنیم هم زرده و هم سفیده را برای پخت کرپ لازم داریم.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می زنیم تا کاملا با هم مخلوط شوند به زمان زیادی نیاز ندارید و یا کمی هم زدن با هم میکس می شوند.

مرحله سوم

به تخم مرغ و شیری که مخلوط کرده بودیم آرد و نمک را اضافه می کنیم می توانید آرد را الک کنید بعد بیافزاید با همزن دستی مواد را به اندازه ای می زنیم که یک دست شوند.

مرحله چهارم

در انتها جعفری را پاک کرده و می شوییم بعد از این که آبش گرفته شد روی تخته آشپزخانه قرار داده و با کارد خرد می کنیم و به مواد کرپ اضافه می نماییم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

تابه را روی شعله متوسط اجاق گاز قرار می دهیم و درونش روغن نمی ریزیم و بدون چرب کردن با ملاقه از مایع کرپ پنیری برداشته و داخل تابه می ریزیم و مایع را داخل تابه می چرخانیم.

مرحله ششم

برای اینکه کرپ ها ضخامت یک اندازه ای داشته باشند مایع را به یک اندازه داخل تابه بریزید برای اینکه سایز کرپ ها کوچک نشود از یک تابه سایز متوسط استفاده کنید.

مرحله هفتم

وقتی مایع را داخل تابه چرخاندید یک لایه نازک کرپ در تابه پخش شده و خیلی زود پخته می شود و رنگش تغییر می کند با احتیاط کرپ را برگردانید تا پشتش هم پخته شود.

مرحله نهم

وقتی تمام کرپ ها آماده شدند باید داخل آنها پنیر پیتزا رنده شده بریزید کرپ را باز می کنید داخلش پنیر می ریزید و می پیچید همه کرپ ها را به همین ترتیب آماده کنید تا سرخ کنید.

مرحله دهم

سپس تابه ای را با کمی روغن یا کره روی اجاق گاز قرار داده تا داغ شود و کرپ ها را داخل تابه بچینید تا سرخ شوند و بعد از  این که رنگ کرپ تغییر کند از تابه خارج کنید و در ظرف مناسب سرو بچینید.

مرحله یازدهم

بچه ها غذاهای پنیری را خیلی دوست دارند و این غذا گزینه بسیار خوبی برای بچه های بهانه گیر و بدغذا است، در کنار خانواده این صبحانه خوشمزه خانگی را بپزید و میل کنید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 10 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.