طرز تهیه پودر چای ماسالا هندی خوشمزه به سبک کافه ها

طرز تهیه پودر چای ماسالا

طرز تهیه پودر چای ماسالا هندی خوشمزه به سبک کافه ها  ترکیبات پودر چای ماسالا طرز تهیه چای ماسالا فوری  طرز تهیه چای ماسالا با شیر در خانه  طرز تهیه چای ماسالا اماده با آب جوش  طرز تهیه چای ماسالا پودری  طرز تهیه چای ماسالا برای لاغری طرز تهیه پودر چای ماسالا به مقدار زیاد

چای ماسالا یک چای پر ادویه و خوشمزه است که اصالتا هندی می باشد و الان یک چای بین المللی است و در همه کشورها طرفداران خود را دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه طرز تهیه پودر چای ماسالا هندی خوشمزه به سبک کافه ها در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای چای ماسالا
میخک۱۰ عدد
دانه فلفل سیاه۲۰ عدد
بادیان۱ عدد
دارچین۱ قاشق چای خوری یا نصف یک چوب
هل سیاه۲ عدد
هل سبز۱۰ عدد
زنجبیلیک و نیم قاشق غذا خوری
جوز هندی۱/۴ یک عدد

طرز تهیه پودر چای ماسالا

مرحله اول

برای درست کردن چای ماسالا هندی به این ترتیب عمل می کنیم در ابتدا یک تابه کوچک و متناسب با مواد اولیه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم و اجاق را روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

بعد از گرم شدن تابه به ترتیب دارچین و دانه فلفل سیاه را به همراه بادیان، هل سیاه، هل سبز، میخک و جوز هندی می افزاییم و برای دو دقیقه در تابه تفت می دهیم تا عطرش در بیاید.

مرحله سوم

بعد از این که تفت داده شدند از روی اجاق گاز بر می داریم و در آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم در انتها پودر زنجبیل را به ادویه ها اضافه می کنیم و پودر چای ماسالا را در الک می ریزیم.

مرحله چهارم

با الک کردن دانه های درشت و پودر نشده را از چای جدا می کنیم به همین سادگی پودر چای ماسالا را دارید و هر زمانی که بخواهید می توانید از آن استفاده نمایید. نوش جان.

دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در جمعه 8 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.