طرز تهیه کتلت فلافل خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه کتلت فلافل خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه کتلت فلافل کتلت فلافل یکی از خوشمزه ترین غذاهای جنوبی است که امروزه در سراسر کشور طرفداران زیادی دارد، برای مشاهده …

طرز تهیه سالاد فصل خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد فصل خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد فصل سالاد فصل یکی از محبوب ترین سالادهای ایرانی است که در مجالس و مهمانی ها هم کاربرد دارد، برای مشاهده …

طرز تهیه سالاد جدید خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد جدید خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد جدید سالاد جدید درست کردن تقریبا دغدغه خیلی از خانم ها به خصوص در مجالس و مهمانی ها است که …

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

طرز تهیه سیب زمینی تنوری مخصوص با سس کاری  طرز تهیه سیب زمینی تنوری در مایکروفر  طرز تهیه سیب زمینی تنوری ساده بدون فر  طرز تهیه سیب زمینی تنوری در توستر  طرز تهیه سیب زمینی تنوری در فر  طرز تهیه سیب زمینی تنوری شکم پر  طرز تهیه سیب زمینی تنوری با پوست در فر  طرز تهیه سیب زمینی تنوری باشگاهی

سیب زمینی تنوری یک میان و عده یا وعده کامل غذایی می تواند باشد این غذای خوشمزه را خیلی سریع می توانید در منزل آماده کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید با امتحان کردن این سیب زمنی تنوری دیگر سراغ سیب زمینی سرخ شده نمی روید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی تنوری مخصوص با سس کاری در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ تا ۴ عدد
 روغن مایع و یا روغن زیتون۵ تا ۶ قاشق
پودر سیر یا سیردو قاشق چای خوری یا ۳ حبه
سبزی خشک معطر مثل آویشندو قاشق چای خوری
پاپریکادو قاشق چای خوری
پنیر پارمیزانکمی

 

مواد لازم برای سس کاری
سیر خرد یا رنده شده۴ حبه
کره۲ قاشق
آرد۳ قاشق غذاخوری آرد
پودر کاری۱ قاشق چای خوری
خامه۲۰۰ گرم
شیر۲ لیوان
قارچ سرخ شده۲ پیمانه
نخود فرنگی پخته شده۱ پیمانه

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

مرحله اول

برای درست کردن سیب زمینی تنوری در ابتدا چند عدد سیب زمینی را تمیز می شوییم و با آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت زیاد اجاق گاز می گذاریم تا به جوش بیاید.

مرحله دوم

بعد از این که آب به جوش آمد حرارت را متوسط کنید و برای ده دقیقه اجازه دهید تا سیب زمینی در آب بجوشد سپس از آب خارج کرده و خرد کنید، فر را روی دمای ۲۰۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله سوم

سیب زمینی ها را در یک کاسه بریزید ۵ تا ۶ قاشق روغن مایع و یا روغن زیتون بریزید با روغن زیتون خوشمزه تر می شود پودر سیر یا سیر و سبزی خشک معطر را اضافه نمایید.

مرحله چهارم

می توانید برای سبزی خشک معطر آویشن استفاده کنید در ادامه پاپریکا و کمی پنیر پارمیزان اضافه می کنیم و کاملا مخلوط می نماییم سپس سیب زمینی ها را در سینی فر می ریزیم.

مرحله پنجم

سینی فر را می توانید چرب کنید با کاغذ روغنی بیاندازید و برای بیست دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم تا بپزد وقتی زیر سیب زمینی ها برشته شد بر می گردانیم و زیر و رو می کنیم.

مرحله ششم

۲۰ دقیقه دیگر هم صبر می کنیم تا کاملا دو طرف برشته شود در این فاصله ۴ حبه سیر خرد یا رنده شده را در تابه ریخته و با حرارت بسیار ملایم با روغن برای دو دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه کره را به همراه ۳ قاشق آرد و یک قاشق چای خوری پودر کاری می افزاییم و تفت می دهیم تا آرد کمی تغییر رنگ دهد سپس خامه رقیق شده با شیر را اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله هشتم

هم زدن را ادامه می دهیم تا به جوش بیاید سپس دو پیمانه قارچ که جداگانه سرخ کرده ایم را به همراه نخود فرنگی پخته شده می افزاییم و در انتها حرارت را کم می کنیم.

مرحله نهم

با حرارت کم اجازه می دهیم سس کمی غلیظ شود بعد از این که آماده شد روی سیب زمینی که تازه از فر خارج شده می ریزیم و آماده سرو است، از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 7 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.