طرز تهیه چیپس ترتیلا ذرت خوشمزه و ترد مکزیکی

طرز تهیه چیپس ترتیلا

طرز تهیه چیپس ترتیلا ذرت خوشمزه و ترد مکزیکی   طرز تهیه ترتیلا ذرت  طرز تهیه چیپس ترتیلا با سس سالسا  طرز تهیه ساندویچ با نان ترتیلا  طرز تهیه نان ترتیلا در فر  ترتیلا چیست  طرز تهیه سس ترتیلا jvjdgh

چیپس ترتیلا همان چیپس ذرت است که به عنوان یک میان وعده خوشمزه شناخته می شود این چیپس ساده را می توانید به راحتی در منزل درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس ترتیلا ذرت خوشمزه و ترد مکزیکی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای چیپس ترتیلا
آرد ذرت۱ لیوان
آرد گندمنصف لیوان
نمک۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه۱ قاشق چای خوری
پاپریکا۱ قاشق چای خوری
سبزیجات معطر۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
آب ولرم (تا جایی که خمیر جمع بشه)به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس ترتیلا

مرحله اول

برای درست کردن چیپس ترتیلا در ظرفی یک لیوان آرد ذرت و نصف لیوان آرد گندم را به همراه نمک و زردچوبه و پاپریکا اضافه می کنیم و در ادامه سبزیجات خشک را هم می افزاییم.

مرحله دوم

همه مواد را با هم مخلوط می کنیم و روغن مایع را اضافه کرده و هم می زنیم در انتها آب ولرم را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر جمع شود و با دست برای پنج دقیقه ورز می دهیم.

مرحله سوم

بعد از ورز دادن خمیر روی آن را می پوشانیم و برای یک ساعت اجازه می دهیم خمیر استراحت کند سپس خمیر را روی میز کار به قسمت های کوچک هر کدام به اندازه یک گردو تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

قسمت های کوچک را در دست به شکل گردو حالت می دهیم و همه خمیر را به این شکل می کنیم سپس هر تکه خمیر را لای یک پلاستیک فریزر قرار می دهیم و با یک ظرف تخت خمیر را باز می کنیم.

مرحله پنجم

به این شکل که ظرف را روی خمیر فشار می دهیم تا تخت و کاملا نازک شود سپس روی آن را با چنگال سوراخ می زنیم و با پیتزا بر خمیر را به ۶ تا ۸ قسمت مثلثی برش می دهیم.

مرحله ششم

تابه را روی حرارت می گذاریم و وقتی گرم شد روغن می ریزیم و چیپس ترتیلا را در آن سرخ می کنیم باید در روغن شناور باشد وقتی دو طرف آن سرخ شد از تابه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

می توانید چیپس ترتیلا را در فر هم درست کنید اما طعم سرخ شده آن بهتر است بعد از سرخ شدن آن را روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه اش گرفته شود.

طرز تهیه چیپس ترتیلا ذرت خوشمزه و ترد مکزیکی   طرز تهیه ترتیلا ذرت  طرز تهیه چیپس ترتیلا با سس سالسا  طرز تهیه ساندویچ با نان ترتیلا  طرز تهیه نان ترتیلا در فر  ترتیلا چیست  طرز تهیه سس ترتیلا jvjdgh

مرحله هشتم

این چیپس ترتیلا خوشمزه را می توانید در منزل در کنار سس سالسا، حمص، انواع سالاد و سس های دیگر سرو نمایید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببریید و نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 13 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.