طرز تهیه خوراک لوبیا سبز مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز مجلسی مرحله به مرحله  طرز تهیه خوراک لوبیا سبز دونفره  طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با برنج  طرز تهیه خورش لوبیا سبز با گوشت  طرز پخت لوبیا سبز   طرز تهیه خورش لوبیا سبز با سیب زمینی o,vh; g,fdh sfc

خوراک لوبیا سبز یک غذای خوشمزه و مجلسی است که می توانید با نان یا برنج سرو کنید این غذای فوق العاده را در فصل لوبیا سبز حتما درست کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک لوبیا سبز مجلسی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز نگینی خرد شده۱ عدد
سیر خرد شده۱ حبه
گوشت خورشتی خرد شده۴۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم
لوبیا سبز خرد شده۴۰۰ گرم
سیب زمینی نگینی خرد شده۴ عدد
هویج خلال کرده۲ عدد
رب گوجه ‌فرنگی۲ قاشق سوپ خوری
زعفران دم کرده۱ قاشق سوپ خوری
آب لیمو۲ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

مرحله اول

برای دست کردن خوراک لوبیا سبز در ابتدا پیاز و سیر را پوست می گیریم و خرد می کنیم سپس در یک قابلمه روغن ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله دوم

پیاز و سیر را داخل قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا طلایی رنگ و سبک شود سپس گوشت خرد شده را به آن می افزاییم و تفت می دهیم در ادامه فلفل و زردچوبه را نیز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

بعد از افزودن ادویه کمی دیگر تفت می دهیم سپس سه پیمانه آب اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا گوشت به اندازه کافی بپزد بعد از این که گوشت کاملا پخت لوبیا سبز را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم تا لوبیا سبز و گوشت با هم کاملا پخته شوند در ۳۰ دقیقه آخر پخت خوراک لوبیا سبز سیب زمینی را اضافه می نماییم و در ۲۰ دقیقه آخر هم هویج را می افزاییم.

مرحله پنجم

البته لازم به ذکر است که می توانید سیب زمینی را سرخ کنید و موقع سرو کنار غذا بکشید این کاملا سلیقه ای است، در ادامه در تابه ای رب گوجه فرنگی را با روغن تفت دهید.

مرحله ششم

به اندازه ای رب را تفت دهید تا خوشرنگ شود و تغییر رنگ دهد و در ۱۵ دقیقه آخر پخت به خوراک اضافه نماید و بگذارید جا بیافتد در اواخر پخت هم نمک را به همراه زعفران بیافزایید.

مرحله هفتم

اجازه دهید ۱۰ دقیقه دیگر هم روی حرارت بماند سپس بر داشته و آب لیمو اضافه نمایید و در ظرف سرو بکشید و از خوردن این خوراک خوشمزه در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 21 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.