طرز تهیه ته چین بره مجلسی و خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه ته چین بره

طرز تهیه ته چین بره مجلسی و خوشمزه به روش رستورانی طرز تهیه ته چین گوشت شمالی  طرز تهیه ته چین گوشت لای برنج  طرز تهیه ته چین ماهیچه  طرز تهیه ته چین گوشت بدون ماست  طرز تهیه ته چین سنگسری  طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی  طرز تهیه ته چین گوشت با ماست  طرز تهیه ته چین گوشت گرمساری

ته چین یک غذای خوشمزه و مجلسی است و وقتی با گوشت گوسفند همراه شود خاص تر و خوشمزه تر هم می شود و هیچ کس از این غذای خوشمزه نخواهد گذشت این ته چین بره جذاب را برای مهمانی های خاص تدارک ببینید و از خوردن آن لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین بره مجلسی و خوشمزه به روش رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ته چین
برنجسه و نیم پیمانه
گردن گوسفندیبه مقدار لازم
پیاز۱ عدد درشت
سیر۳ حبه
برگ بو۲ عدد
زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پولبیبربه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی
پیاز داغدو قاشق
زرشک تفت داده شدهیک قاشق
آب گوشت۴ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای مایع ته چین
زرده تخم مرغ۵ عدد
ماست پر چربیک و نیم لیوان
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
کره محلی آب شده۱۰۰ گرم
نمک، فلفل قرمزبه مقدار لازم
پودر هل و پودر دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین بره

 

مرحله اول

برای درست ته چین گوشت در ابتدا گردن گوسفند را شسته و در قابلمه قرار می دهیم یک پیاز درشت را به همراه سه حبه سیر پوست گرفته و می افزاییم و چند برگ بو نیز به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه زردچوبه و فلفل سیاه را به همراه پولبیبر به مواد قبلی افزوده و آب می ریزیم و می گذاریم برای دو تا سه ساعت بپزد در این فاصله مایع ته چین را آماده می کنیم.

مرحله سوم

کره را در ظرف کوچکی ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا آب شود سپس کنار می گذاریم تا خنک شود در ظرفی ۵ عدد زرده تخم مرغ می ریزیم و به آن ماست پر چرب را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک را به همراه فلفل قرمز و کمی پودر هل و  پودر دارچین می افزاییم و در انتها کره آب شده را اضافه می کنیم و زعفران غلیط دم کشیده را می افزاییم و همه مواد را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

مایع ته چین آماده است کنار می گذاریم، آب را در قابلمه به جوش می رسانیم و برنج را اضافه می کنیم تا نرم شوند البته برای ته چین برنج را دانه تر بر می داریم سپس آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

برنج هم باید کاملا خنک شود سپس مایع ته چین را که آماده کرده بودیم به برنج اضافه می کنیم و خوب همه مواد را با هم مخلوط می نماییم تا همه برنج آغشته به مایع ته چین شود.

مرحله هفتم

بعد از دو ساعت به گوشت گوسفندی در حال پخت نمک می زنیم و نیم ساعت دیگر اجازه می دهیم بپزد، وقتی کاملا پخته شد از استخوان جدا می کنیم و گوشت را ریش ریش می کنیم.

مرحله هشتم

تابه را روی حرارت می گذاریم و روغن می ریزیم تا گرم شود سپس نصف برنج را داخل تابه می ریزیم و با قاشق فشار می دهیم و سطحش را صاف و فشرده می کنیم سپس از گوشت روی آن می ریزیم.

مرحله نهم

گوشت را با فاصله از دیواره تابه می ریزیم و پخش می کنیم روی گوشت پیاز داغ و زرشک تفت داده شده می ریزیم و چند قاشق از آب گوشت روی آن می دهیم و بقیه برنج را می ریزیم.

طرز تهیه ته چین بره مجلسی و خوشمزه به روش رستورانی طرز تهیه ته چین گوشت شمالی  طرز تهیه ته چین گوشت لای برنج  طرز تهیه ته چین ماهیچه  طرز تهیه ته چین گوشت بدون ماست  طرز تهیه ته چین سنگسری  طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی  طرز تهیه ته چین گوشت با ماست  طرز تهیه ته چین گوشت گرمساری

مرحله دهم

برنج را روی همه مواد ریخته و یکدست و صاف می کنیم و با قاشق فشرده می نماییم درب تابه را می گذاریم تا با حرارت کم  اجاق گاز برای یک ساعت و نیم بپزد.

مرحله یازدهم

برای تزئین ته چین از زرشک و پیاز داغ و خلال پسته استفاده می کنیم و به دلخواه هر مدلی دوست دارید تزئین کنید این غذای خوشمزه و مجلسی را در کنار خانواده میل کنید و لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 3 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.