طرز تهیه کیک مرغ شیک و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کیک مرغ

طرز تهیه کیک مرغ شیک و مجلسی به روش رستورانی طرز تهیه کیک مرغ دونفره  طرز تهیه کیک مرغ با ژامبون  طرز تهیه کیک مرغ برای ۴ نفر  طرز تهیه کیک مرغ مجلسی  طرز تهیه کیک مرغ با آرد  طرز تهیه کیک مرغ برای 20 نفر  طرز تهیه کیک مرغ در فر  طرز تهیه کیک مرغ کنجدی

کیک مرغ یک غذای شیک و خاص برای مهمانی هاست و جلوه خاصی به میز پذیرایی شما می دهد این غذا یک غذای بین المللی است و دستور پخت های متفاوتی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مرغ شیک و مجلسی به روش رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کیک مرغ
سینه مرغ بدون استخوان۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
نمک و فلفل سیاه و آویشن برای پختن مرغبه مقدار لازم
آب برای پختن مرغ۲ لیوان
خیارشور۷ عددمتوسط
گردو۱۰ عدد
پیازچه و جعفریبه مقدار دلخواه
نان تست۱۶ عدد
مواد لازم برای سس
ماست هم زده۱ لیوان
سس مایونزنصف لیوان
پنیرخامه ای۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه و پولبیبربه مقدار لازم

طرز تهیه کیک مرغ

مرحله اول

دو عدد سینه مرغ را با دو عدد پیاز و دو عدد سیر به همراه نمک، فلفل و آویشن در یک قابلمه می ریزیم و دو لیوان آب روی آن ریخته و برای دو ساعت اجازه می دهیم تا پخته شود.

مرحله دوم

بعد از این که آب مرغ کاملا کشیده شد از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم خنک شود سپس در میکسر یا غذاساز می ریزیم تا کاملا میکس شود می توانید مرغ را ریش ریش هم کنید.

مرحله سوم

البته با غذاساز بهتر است زیرا انسجام مواد بیشتر می شود خیارشو را خرد می کنیم و به مرغ می افزاییم در ادامه گردو را در غذاساز خرد کرده و به مواد قبلی اضافه می نماییم.

مرحله چهارم

جعفری ها را تمیز پاک کرده و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم سپس پیازچه ها را نیز حلقه حلقه می کنیم و به مواد کیک مرغ اضافه می نماییم در این مرحله سس را آماده می کنیم.

مرحله پنجم

برای درست کردن سس، ماست هم زده را با سس مایونز و پنیر خامه ای مخلوط می کنیم در ادامه نمک، فلفل سیاه و پولبیبر را اضافه می نماییم و همه مواد را با هم مخلوط می نماییم.

مرحله ششم

دو سوم سس را مرحله به مرحله به مواد کیک مرغ اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط می کنیم مواد کیک نه خیلی سفت و نه خیلی شل باید باشد اگر مواد سفت بود سس بیشتر می ریزیم.

مرحله هفتم

دور نان تست را برش می زنیم و نان ها را یک ردیف داخل قالب می چینیم بهتر است از قالب کمربندی استفاده کنیم سپس روی نان تست از مایع آماده شده می ریزیم و صاف می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه یک لایه دیگر نان می گذاریم و مواد کیک مرغ می ریزیم به همین ترتیب تا پر شدن قالب ادامه می دهیم سپس ردیف آخر را سس مایونز می ریزیم و قالب را برای ۶ تا ۷ ساعت داخل یخچال می گذاریم.

طرز تهیه کیک مرغ شیک و مجلسی به روش رستورانی طرز تهیه کیک مرغ دونفره  طرز تهیه کیک مرغ با ژامبون  طرز تهیه کیک مرغ برای ۴ نفر  طرز تهیه کیک مرغ مجلسی  طرز تهیه کیک مرغ با آرد  طرز تهیه کیک مرغ برای 20 نفر  طرز تهیه کیک مرغ در فر  طرز تهیه کیک مرغ کنجدی

مرحله نهم

بعد از این زمان فالب را خارج کرده و کیک مرغ را از داخل آن بیرون می آوریم دور نان تست را داخل غذاساز ریخته تا پودر شود سپس دور کیک را سس مایونز می زنیم و پودر را با کف دست دور آن می چسبانیم.

مرحله دهم

در انتها دور ظرف سرو را تمیز می کنیم و برای تزیین کیک مرغ آن را با پیازچه خرد شده و گوجه گیلاسی تزئین می کنیم کیک مرغ خوشمزه ما آماده سرو است در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 12 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.