طرز تهیه مرغ تنوری خوشمزه با سینی سبزیجات رستورانی

طرز تهیه مرغ تنوری

طرز تهیه مرغ تنوری خوشمزه با سینی سبزیجات رستورانی مرغ تنوری در قابلمه مرغ تنوری در توستر طرز تهیه مرغ تنوری با زغال مرغ تنوری هیزمی طرز تهیه مرغ تنوری با فویل طرز تهیه بال مرغ تنوری مرغ فری طرز تهیه مرغ در تنور گازی

مرغ تنوری یک غذای واقعا جذاب برای مهمانی ها است و با یک بار امتحان کردنش به منو غذای شما افزوده خواهد شد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ تنوری خوشمزه با سینی سبزیجات رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم مرغ تنوری برای ۴ نفر
ران مرغ با پوست۴عدد
ماست هم زده۴ قاشق غذاخوری
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا کنجد۴ قاشق غذاخوری
سس فلفل تند۱ قاشق غذاخوری
پاپریکا، پودر کاری، نمک، زردچوبهبه میزان لازم
فلفل سیاه و آویشن، ادویه ایتالیایی و پودر پیازبه میزان لازم

 

مواد لازم  برای سینی سبزیجات
سیب زمینی۲ عدد متوسط
پیاز۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای۱ عدد
هویج۲ عدد
زنجبیل تازهچند برش
لیمو سنگی۲ عدد
سیر تازهیک بوته
زعفرانبه مقدار لازم
کره۵۰ گرم

طرز تهیه مرغ تنوری خوشمزه

مرحله اول

برای پخت این غذای خوشمزه ابتدا باید مرغ را شسته و خرد کنید. ران مرغ را به صورت یک تکه خرد کنید و پوست مرغ را نکنید و روی ران شیارهای با کارد تیز ایجاد کنید تا بهتر مزه دار شود.

مرحله دوم

این شیارها را عمیق برنید تا هم مزه ها بهتر به خرد مرغ رود و هم بهتر پخته شود بعد از ایجاد برش روی ران مرغ،  آن ها را کنار می گذاریم تا موادی که برای مزه دار شدن ران است را با هم مخلوط کنیم.

مرحله سوم

۴ قاشق غذاخوری ماست را با قاشق می زنیم تا حالت یکدستی به خود بگیرد و داخل ظرف میریزیم سپس دو قاشق سس مایونز اضافه می کنیم اگر بخواهید رژیمی باشد می توانید مایونز را حذف کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله به ترتیب روغن زیتون و یا روغن کنجد را می افزاییم و پاپریکا، پودر کاری، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و آویشن و در انتها ادویه ایتالیایی و پودر پیاز و سس فلفل قرمز را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

تفریبا اندازه ادویه ها حدود یک قاشق چای خوری است اندازه ها داده نشده است زیرا طعم ادویه کاملا سلیقه ای است و ممکن است کسی خوش ادویه تر دوست داشته باشد.

مرحله ششم

مواد را کاملا با هم مخلوط می کنیم بهتر است از همزن دستی استفاده کنید، سپس مواد را روی مرغ ها می ریزیم و با دست روی تمام قسمت های مرغ را آغشته می کنیم و ماساژ می دهیم.

مرحله هفتم

روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و برای یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد حسابی به خرد مرغ رود و طعم خوشمزه و بی نظیری به مرغ دهد، مرینت کردن یکی از مهمترین مراحل است.

مرحله هشتم

مرینت کردن مرغ و گوشت همان مزه دار کردن آنهاست که در طعم غذا بسیار موثر است در ضمن بوی بد گوشت و مرغ را هم از بین می برد زیرا هر چقدر هم غذا خوشمزه باشد اگر بوی بد و زهم داشته باشد توی ذوق می زند.

مرحله نهم

تا مواد در یخچال طعم دار می شود سبزیجات را آماده می کنیم. سبزیجات را شسته و به ترتیب روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و خرد می کنیم سایز سبزیحات باید درشت باشد.

مرحله دهم

منظور از سایز درشت خرد کردن سبزیجات این است که مثلا سیب زمینی متوسط و پیاز را ۴ قاچ کنید به همین صورت بقیه سبزیجات را برای دورچین مرغ تنوری درشت خرد می کنیم.

مرحله یازدهم

بعد از یک ساعت مرغ ها را از یخچال خارج کنید و داخل سینی فر را کاغذ روغنی بندازید و ران های مرغ مرینت شده را داخلش بچینید سپس سبزیجات را داخل مواد مرینیت شده بریزید.

مرحله دوازدهم

همه سبزیجات را حسابی به مواد آغشته کنید و داخل سینی فر کنار مرغ ها بچینید روی ظرف را فویل آلومینیومی بکشید و با کارد چند تا سوراخ بزنید فر را از قبل گرم کنید و روی دمای ۲۰۰ درجه قرار بدهید.

مرحله سیزدهم

مرغ باید برای یک ساعت داخل فر بماند تا پخت اولیه اش انجام شود سپس کره را داخل ماکروفر می گذاریم تا آب شود یا در دمای محیط قرار می دهیم تا شل شود و با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم.

مرحله چهاردهم

ظرف مرغ را از فر خارج کرده فویل را برداشته و روی مرغ را با کره و زعفران رومال می کنیم تا رنگ زیباتری داشته باشد سپس برای یک ساعت مرغ را داخل فر بدون فویل قرار می دهیم تا گریل شود.

مرحله پانزدهم

مرغ تنوری خوشمزه با سینی سبزیجات را در ظرف سرو بکشید و با گوجه گیلاسی و لیمو تزیین کنید این غذای خوشمزه با عطر و طعم دلپذیر را می توانید در مهمانی ها و در کنار خانواده سرو کنید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 8 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.