طرز تهیه حمص یا هوموس پیش غذای خوشمزه لبنانی با ارده

طرز تهیه حمص

طرز تهیه حمص یا هوموس پیش غذای خوشمزه لبنانی با ارده طرز تهیه حمص حرفه ای طرز تهیه حمص اسفناج طرز تهیه حمص با گوشت طرز تهیه حمص برای 4 نفر طرز تهیه حمص بدون غذاساز طرز تهیه حمص لبو طرز تهیه حمص ترکی طرز تهیه حمص با ماست طرز تهیه هوموس ترکیه طرز تهیه هوموس نخود مجلسی طرز تهیه هوموس رژیمی طرز تهیه هوموس با ارده  طرز تهیه هوموس با ماست

حمص یک خوراک و پیش غذای مدیترانه‌ای و لبنانی است که در خاورمیانه طرفداران زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حمص یا هوموس پیش غذای خوشمزه لبنانی با ارده در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم حمص برای ۲ نفر
نخود خام۱ پیمانه
 روغن زیتون بدون بویک چهارم پیمانه
اردهنصف پیمانه
سیر۴ حبه
ماست پرچرب یا چکیده۲ قاشق غذاخوری
آب یخ یا آب نخودحدود یک چهارم پیمانه
آبلیموی تازهیک چهارم پیمانه
زیره ترجیحاً سبزنصف قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
نمکبه میزان کافی

طرز تهیه حمص

مرحله اول

برای درست کردن این پیش غذای خوشمزه لبنانی ابتدا نخودها را پاک کرده و در یک ظرف آب برای ۲۴ ساعت می خیسانیم تا نفخ آن کاملا از بین برود و در این زمان چند بار آب آن را عوض می کنیم.

مرحله دوم

بعد از گذشت این زمان نخودها را در قابلمه ای بریزید و با یک یا دو عدد حبه سیر و برگ بو روی اجاق گاز بگذارید تا کاملا پخته شود سپس نخودها را دانه دانه در دست بگیرید و پوستش را جدا کنید.

مرحله سوم

پوست نخودها را می گیریم تا بافت حمص زبر نشود و چون کاملا پخته شده اند به راحتی از نخودها جدا می شوند و کار سختی نیست فقط کمی صبر و حوصله می خواهد تا نتیجه بهتر شود.

مرحله چهارم

در این مرحله نخودها را داخل غذاساز می ریزیم اگر کاملا پخته نشده باشند بدون اضافه کردن مواد دیگر میکس می کنیم ولی اگر کاملا پخته شده لازم به میکس جدا نیست و مواد را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

به نخودها در ابتدا آبلیمو و روغن زیتون را می افزاییم سپس به ترتیب ۳ الی ۴ حبه سیر، ارده، ماست، فلفل و زیره که ادویه اصلی هوموس است را اضافه می کنیم و مواد را با هم میکس می نماییم.

مرحله ششم

علت اضافه کردن ماست به حمص برای این است که بافت نرم تری به شما بدهد و نکته مهم در درست کردن حمص رسیدن به یک بافت نرم و خامه ای است که بسیار خوشمزه و دلپذیر خواهد بود.

مرحله هفتم

همان طور که مواد را میکس می کنید در اواسط کار آب یخ یا آب نخود را به مواد داخل دستگاه اضافه نمایید این کار باعث می شود بافت حمص شما نرم تر و خامه ای تر شود و برای سرو آماده است.

مرحله هشتم

حمص را در ظرف سرو بریزید و با قاشق روی آن به شکل دایره وار موج بیاندازید سپس روغن زیتون بریزید به اضافه فلفل قرمر یا فلفل ترکیه ای، جعفری ریز شده و مقداری کنجد برای تزئین اضافه نمایید.

مرحله نهم

این پیش غذای خوشمزه را می توانید برای مهمانی های خاص تدارک ببینید و به میز غذای خود تنوع و رنگ ببخشید حمص با بافت نرم و بی نظیرش بسیار خوشمزه است. نوش جان.

نکات حمص

در دستور اصلی حمص ماست وجود ندارد ولی با ماست بافت نرم تری پیدا می کند. در زمان اضافه کردن آب نخود دقت کنید که مایع را شل نکنید و در حد ۳ الی ۴ قاشق آب بیافزایید تا مواد حمص آبکی نشود و غذا کیفیت خود را از دست ندهد.

سرو حمص

این دیپ خوشمزه عربی را می توانید با نان پیتای سرخ شده و یا چیپس با طعم دلخواه و سبزیجاتی مانند کرفس و خیار میل کنید و از طعم متفاوت آن لذت ببریید و طعمش با حمص کنسروی از زمین تا آسمان متفاوت خواهد بود و اصلا با حمص دست ساز خود مقایسه نکنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 21 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.