طرز تهیه رولت گوشت مجلسی و خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه رولت گوشت

طرز تهیه رولت گوشت مجلسی و خوشمزه به روش رستورانی طرز تهیه رولت گوشت  طرز تهیه رولت گوشت فرانسوی طرز تهیه رولت گوشت مچ مگ طرز تهیه رولت گوشت با پنیر پیتزا  طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده طرز تهیه رولت گوشت رستورانی طرز تهیه رولت گوشت برای 4 نفر طرز تهیه رولت گوشت در آشپزخانه

رولت گوشت یک غذای مجلسی و شیک برای پذیرایی در مهمانی هاست که بسیار لذیذ و خوشمزه است و همه طرفدارش می شوند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت گوشت مجلسی و خوشمزه به روش رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم رولت گوشت برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۶۰۰گرم
پیاز رنده شده و نیمه آب گرفته۱ عدد بزرگ
نمک، زردچوبه، فلفل سیاهبه مقدار لازم
پولبیبر یا پاپریکابه مقدار لازم
آرد سوخاری۱ قاشق غذاخوری
سیر رنده شده۱ حبه

 

مواد میانی
پیاز درشت۱ عدد
زرشکنصف استکان
مغز گردوی نگینی خرد شدهنصف استکان

 

مواد سس
پیاز درشت۱ عدد
رب۲ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و قرمزبه مقدار لازم
پودر تخم گشنیزبه مقدار لازم
مخلوط آب جوش و زعفراندو و نیم لیوان

طرز تهیه رولت گوشت

مرحله اول

برای درست کردن رولت گوشت در ابتدا به مخلوط ۵۰۰ گرم گوشت گوساله و ۱۰۰ گرم قلوه گاه گوسفندی نیاز داریم که در چرخ گوشت چرخ می کنیم و در ظرفی می ریزیم.

مرحله دوم

نمک و فلفل سیاه و ادویه پولبیبر یا پاپریکا را به همراه زردچوبه و آرد سوخاری می افزاییم و یک پیاز رنده شده و نیمه آب گرفته و یک حبه سیر رنده شده را به مواد گوشتی رولت می افزاییم.

مرحله سوم

خوب مواد را ورز می دهیم تا حال خمیری پیدا کند اگر گوشت را با خرد کن یا میکسر له کرده باشید به ورز کمتری نیاز دارد و در کل در رولت گوشت حالت خمیری گوشت بعد از ورز دادن بسیار مهم است.

مرحله چهارم

بعد از ورز دادن برای یک ساعت روی گوشت را با پلاستیک می پوشانیم و در یخچال استراحت می دهیم در این فاصله مواد میانی رولت گوشت را آماده می کنیم پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

پیاز خلالی را در کمی روغن می ریزیم و سرخ می کنیم تا سبک شود و به آن زرشک و گردوی خرد شده می افزاییم و برای یک دقیقه تفت می دهیم مواد میانی رولت گوشت آماده است.

مرحله ششم

یک پلاستیک را روی سطح صافی باز می کنیم و گوشت را روی آن پهن می نماییم و به شکل مستطیل به آن حالت می دهیم ضخامت آن معمولی باشد نه خیلی ضخیم نه خیلی نازک که ترک نخورد.

مرحله هفتم

روی گوشت جعفری خرد شده و مواد میانی را پخش می کنیم و یک هویج پخته به صورت افقی قرار می دهیم و شروع می کنیم به رول کردن گوشت، این کار را به آرامی به کمک پلاستیک انجام می دهیم.

مرحله هشتم

تا همه گوشت رول شود و شکلاتی، با پلاستیک دو طرف آن را می بندیم و چند بار عقب و جلو می چرخانیم تا منسجم شود سپس در یخچال برای یک ساعت قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله نهم

برای درست کردن سس رولت گوشت یک پیاز را سرخ می کنیم و به آن نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز و به همراه پودر تخم گشنیز می افزاییم و تفت می دهیم سپس رب را اضافه می کنیم.

مرحله دهم

رب را که دو دقیقه تفت دادیم مخلوط آب جوش و زعفران را می افزاییم و سس آماده است تابه را روی حرارت بالا می گذاریم و روغن می ریزیم وقتی گرم شد رولت را در آن قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

اجازه دهید همه طرف رولت سرخ شود این کار را با حوصله انجام دهید سپس دو عدد فلفل سبز در تابه می اندازیم و سسی که آماده کرده بودیم را روی رولت می ریزیم و برای نیم ساعت صبر می کنیم تا بپزد.

مرحله دوازدهم

بعد از ۳۰ دقیقه در تابه را باز می کنیم از سس روی رولت گوشت می ریزیم و چند عدد گوجه گیلاسی اضافه می کنیم و اجازه می دهیم یک ربع دیگر هم بپزد سپس به ظرف سرو منتقل می کنیم.

مرحله سیزدهم

بعد از کشیدن رولت در ظرف سرو روی آن را با زرشک، گردو و پیاز داغ تزئین می کنیم، این غذای خوشمزه و مجلسی را برای پذیرایی از مهمان ها می توانید آماده کنید و لذت ببریید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 30 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.