طرز تهیه دلمه برگ مو مجلسی خوشمزه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه دلمه برگ مو 

طرز تهیه دلمه برگ مو تبریزی خوشمزه با گوشت چرخ کرده طرز تهیه دلمه برگ مو شیرازی طرز تهیه دلمه برگ مو برای 4 نفر طرز تهیه دلمه برگ مو مجلسی طرز تهیه دلمه ساده خانگی طرز تهیه دلمه برگ مو با کشمش طرز تهیه دلمه برگ مو با ماست طرز تهیه دلمه برگ مو ملس ngli fv' l,

یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهایی که در فصل تابستان می توانید درست کنید دلمه برگ مو با آن طعم ملس و خاصش است دلمه برگ مو با برگ های نازک و تازه درخت انگور و سس بی نظیر و ترش و شیرینش طعم فوق العاده ای را در ذهن و جان شما به جا خواهد گذاشت، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه برگ مو مجلسی خوشمزه با گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم دلمه برگ مو برای ۴ نفر
برگ مو  ترجیحا برگ انگور عسکریبه مقدار لازم
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
برنج۱ پیمانه( می توانید نیم دانه هم بریزید)
نعنا، جعفری،مرزه،ترخون،پیازچه و شوید۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
لپهمقداری بیشتر از نصف پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه میزان لازم
زعفرانبه مقدار کافی

 

مواد لازم برای سس دلمه برگ مو
 آب جوش۲/۵ لیوان
 سرکه۳ قاشق غذاخوری
 رب انار۲ قاشق غذاخوری
رب آلوچه۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمزکمی
نمکبه میزان کافی
زعفران دم شدهبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
شیره انگوربرای سس شیرین
کشمش یا زرشکدلخواه
ماست ترشدلخواه

طرز تهیه دلمه برگ مو

مرحله اول

برای درست کردن یک دلمه برگ مو مجلسی و خوشمزه ابتدا برگ های نازک و جوان درخت مو را بچینید اگر درخت مو در دسترس ندارید می توانید از مغازه های میوه فروشی تهیه کنید.

مرحله دوم

پیازها را پوست بگیرید و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد کنید سپس تابه را روی اجاق قرار داده روغن بریزید وقتی داغ شد پیازها را اضافه کنید تفت دهید تا سبک شود و گوشت را بیافزایید.

مرحله سوم

در این مرحله ادویه ها که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه بود را اضافه می کنیم و گوشت را تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند سپس سبزی معطر را به مواد اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

لپه ها را از قبل در قابلمه جداگانه ای می پزیم و بعد از تفت سبزی ها لپه را اضافه می کنیم لپه باید کاملا پخته شده باشد تا بعد از پخت و موقع سرو غذا زیر دندان سفت نباشد.

مرحله پنجم

قابلمه آب را جوش می آوریم و برنج را داخلش می ریزیم تا به مرحله آبکش برسد و نیم پز باشد سپس آبکش می کنیم و مواد قبلی را به برنج می افزاییم و مخلوط می کنیم تا عطر مواد به خرد هم رود.

مرحله ششم

دم برگ های مو را با قیچی کوتاه می کنیم و در آب جوش برای چند دقیقه می جوشانیم این کار برای این است که برگ های دلمه نرم شوند و سفت نباشند و به راحتی بتوانیم دلمه را بپیچیم.

مرحله هفتم

بعد از آبکش کردن برگ ها، مواد دلمه را داخلش می ریزیم و بقچه ای می پیچیم اگر برای شما سخت است می توانید از قالب مافین یا کاسه کوچک استفاده کنید یا لوله ای بپیچید.

مرحله هشتم

ته قابلمه را چند برگ می چینیم و دلمه ها را کیپ کنار هم می گذاریم سپس چند آلوچه یا همان گوجه سبز برای طعم بهتر روی دلمه ها می چینیم حالا باید سس را آماده کنیم.

مرحله نهم

تمام مواد سس را با هم مخلوط می کنیم و برای خشک نشدن دلمه ها روغن هم اضافه می کنیم اگر سس شیرین دوست دارید شیره انگور اضافه کنید در غیر این صورت حذفش کنید.

مرحله دهم

یک بشقاب روی دلمه ها بگذارید یا یک جسم سنگین و برای مدت یک ساعت و نیم تا دو ساعت روی شعله ملایم اجاق گاز بگذارید بپزید و کاملا پخته شود طعم دلمه ما بیشتر ترش است.

مرحله یازدهم

می توانید دلمه را شیرین، ترش یا ملس درست کنید. بعد از پخت در ظرف سرو چند برگ بگذارید و دلمه ها را بچینید و با گوجه گیلاسی و پیاز داغ و یا کشمش و زرشک به دلخواه تزئین کنید.

مرحله دوازدهم

می توانید در مواد دلمه، زرشک و یا کشمش را اضافه کنید یا به مواد دلمه ماست ترش بزنید تا طعم متفاوتی پیدا کند این مراحل کاملا سلیقه ای است امیدوارم لذت ببریید. نوش جان.

خواص برگ مو در پیشگیری از کم خونی

برگ درخت مو  سرشار از ماده معدنی آهن می باشد که از به وجود آمدن کم خونی در انسان جلوگیری می کند. آهن نقش اساسی در تشکیل هموگلوبین در گلبول های قرمز هر فرد دارد.

فواید برگ مو برای تقویت سیستم ایمنی

جالب است بدانید که برگ درخت انگور سرشار از ویتامین c است این ویتامین برای بدن بسیار مفید است و بهترین ویتامین برای افزایش سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن می باشد.

کالری دلمه برگ مو

دلمه برگ مو برای هر عدد حدود ۴۰ کالری انرژی دارد و در هر ۱۰۰ گرم دلمه برگ مو ۱۶۷ کالری وجود دارد.

نکات دلمه برگ مو

نکته قابل توجه این است که مواد دلمه را داخل برگ بریزید و قسمتی که صاف و شیشه ای شکل است بیرون باشد تا ظاهر زیباتری داشته باشد و قسمتی که رگ برگها ضخیم تر مشخص است داخل برگ بماند.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 29 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.