طرز تهیه قلیه میگو اصیل و خوشمزه جنوبی

طرز تهیه قلیه میگو

طرز تهیه قلیه میگو اصیل و خوشمزه جنوبی طرز تهیه قلیه میگو با رب انار طرز تهیه قلیه میگو بدون تمر هندی طرز تهیه قلیه میگو با سیب زمینی طرز تهیه قلیه میگو بندرعباسی طرز تهیه قلیه میگو مرحله به مرحله راز خوشمزگی قلیه میگو طرز تهیه قلیه میگو خوزستانی طرز تهیه قلیه میگو پاکستانی

یکی از غذاهای خوشمزه و خاص جنوب قلیه میگو است که از غذاهای محلی و بسیار پر طرفدار در کل کشور می باشد و این غذا طعم و مزه متفاوت و خاصی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه میگو اصیل و خوشمزه جنوبی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم قلیه میگو
میگونیم کیلو
پیاز۲ عدد درشت
سیریک بوته درشت
فلفل سبز تند۱ عدد
سبزی قلیهنیم کیلو
تمرهندیدو سه قاشق غذاخوری
آب گرم۱ لیوان برای باز کردن تمر
نمک. زردچوبه. فلفل سیاهبه مقدار کافی
ادویه مخصوص ماهی و میگوبه مقدار کافی
شنبلیله خشک۱ قاشق غذاخوری
زعفرانمقداری

طرز تهیه قلیه میگو

مرحله اول

برای درست کردن یک قلیه میگو جنوبی خوشمزه ابتدا میگو سایز متوسط پاک شده و شسته شده را با نمک و فلفل و ادویه مخصوص میگو و ماهی مزه دار می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

پیاز را پوست گرفته، بشویید و نصف کنید سپس با کارد روی تخته آشپزخانه به شکل نگینی خرد می کنیم تابه را روی حرارت گذاشته و روغن می ریزیم وقتی داغ شد پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پیازها که برای چند دقیقه سرخ شد و سبک شد سبزی مخصوص قلیه را به آن اضافه کرده و حسابی سرخ می کنیم سبزی قلیه میگو باید مثل سبزی قورمه سبزی سرخ شود.

مرحله چهارم

در این فاصله یک بوته سیر و با یک فلفل تند را در غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم سبزی که خوب سرخ شد سیر و فلفل خرد شده، شنیلیله، ادویه مخصوص قلیه و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

جند دقیقه دیگر اجازه دهید سبزی با مواد افزوده شده تفت بخورد در این فاصله دو قاشق تمر هندی را با یک لیوان آب گرم مخلوط می کنیم و با چنگال کمک می کنیم که تمر در آب بهتر باز شود.

مرحله ششم

بهتر است از تمر خالص استفاده کنید تمر را از صافی رد می کنیم و آب آن را به سبزی روی حرارت اضافه کرده و نمک و دو لیوان آب هم می افزاییم و برای یک ساعت و نیم می گذاریم با حرارت کم بپزد.

مرحله هفتم

تابه را روی اجاق گاز می گذاریم و در آن مخلوط روغن مایع و کره می ریزم تا داغ شود سپس میگو را در آن برای دو تا سه دقیقه با حرارت بالا تفت داده و زعفران دم کرده را به میگوها اضافه می نماییم.

مرحله هشتم

سپس میگو را از روی حرارت بر می داریم بعد از این که سبزی پخته و جا افتاده شد میگو را به سبزی اضافه می کنیم و یک عدد فلفل تند هم داخل تابه گذاشته و برای نیم ساعت دیگر اجازه می دهیم بپزد.

مرحله نهم

بعد از نیم ساعت قلیه میگو به روغن افتاده آن را در ظرف سرو بکشید و در کنار پلو نوش جان کنید این غذای خوشمزه محلی را به منوی غذای خانواده اضافه کنید تا تنوع بیشتری داشته باشید.

نکات آشپزی قلیه ماهی

میگو را دو سه دقیقه با حرارت بالا تفت می دهیم تا آب نیاندازد و سفت نشود زیرا وقتی آب بیاندازد آب داخلش خارج می شود و موقع خوردن سفت به نظر می آید. در ضمن سبزی قلیه را مانند سبزی قورمه سبزی تفت بدهید تا حسابی سرخ شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 18 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.