طرز تهیه موساکا یونانی مجلسی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه موساکا یونانی مجلسی

طرز تهیه موسکا یونانی مجلسی با گوشت چرخ کرده طرز تهیه سس موساکا یونانی طرز تهیه موساکا مجلسی طرز تهیه موساکا رژیمی طرز تهیه موساکا با سس بشامل طرز تهیه موساکا بدون فر طرز تهیه موساکا با مرغ طرز تهیه موساکا طرز تهیه موساکا با ماکروفر

موساکا یک غذای خوشمزه و پر طرفدار یونانی است که اگر یک بار امتحانش کنید به منوی غذای شما افزوده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موساکا یونانی مجلسی با گوشت چرخ کرده  در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم موساکا برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
بادمجان۴ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز متوسط۱عدد
فلفل دلمه ایبه مقدار دلخواه
قارچبه مقدار دلخواه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبهبه میزان لازم
آبنصف استکان
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم

 

مواد لازم سس بشامل
کره۵۰ گرم
آرد۳ قاشق غذاخوری
شیر۲ لیوان
نمک، فلفل سیاه، آویشن، جوزهندیبه مقدار لازم

طرز تهیه موساکا

مرحله اول

موساکا غذایی کمی چرب است که می توانید با استفاده از ماکروفر چربیش را کمتر کنید، سیب زمینی ها را شسته و پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه با کارد برش های یک سانتی می زنیم.

مرحله دوم

منظور از برش های یک سانتی این است که سیب زمینی ها را به صورت گرد و با ضحامت یک سانت برش زده کف سینی فر را چرب کرده و سیب زمینی ها را می چینیم و روی آنها را هم چرب می کنیم.

مرحله سوم

روی آنها نمک می پاشیم و در ماکروفر از یک ربع قبل گرم شده برای ۲۰ دقیقه می گذاریم تا سیب زمینی ها کاملا پخته شوند سپس آنها را بیرون می آوریم سیب زمینی ها آماده است.

مرحله چهارم

بادمجان ها را هم می شوییم و پوست می گیریم و برش یک سانتی می زنیم کف سینی چرب می چینیم روی آنها را با براش روغن می زنیم و نمک می پاشیم و داخل فر یا توستر می گذاریم.

مرحله پنجم

بعد از حدود ۲۰ دقیقه بادمجان ها با روغن بسیار کمتری سرخ شده و آماده استفاده در موساکا هستند با این روش از چربی اضافی این غذا کم کرده و غذای سالم تری تهیه می کنیم.

مرحله ششم

پیاز را نگینی خرد می کنیم و در تابه روغن می ریزیم و سرخ می کنیم وقتی پیاز سبک شد و طلایی رنگ زمان اضافه کردن گوشت چرخ شده است و فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه و نمک را می افزاییم.

مرحله هفتم

گوشت چرخ شده را برای ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم تفت می دهیم سپس فلفل دلمه ای نگینی شده و قارچ اسلایس شده را اضافه می کنیم ۵ دقیقه دیگر به تفت ادامه می دهیم.

مرحله هشتم

در انتها یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را افزوده و هم می زنیم تا خامی رب گرفته شود و مقداری آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم دو دقیقه دیگر بپزد مایع گوشتی موساکا آماده است.

مرحله نهم

ماکروفر را در حالت کانوکشن قرار می دهیم از یک ربع قبل  با دمای ۲۰۰ درجه می گذاریم تا گرم شود و در قالب به ترتیب یک ردیف سیب زمینی یک ردیف بادمجان و یک ردیف مایع گوشتی می ریزیم.

مرحله دهم

برای درست کردن سس بشامل کره را با آرد دو تا سه دقیقه تفت می دهیم سپس شیر را با نمک، فلفل سیاه، آویشن و جوزهندی می افزاییم روی حرارت متوسط هم می زنیم تا غلیظ شود.

مرحله یازدهم

سپس سس بشامل را روی مواد می ریزیم و در انتها با پنیر پیتزا روی تمام قسمت های ظرف را می پوشانیم و برای تزئین می توانید چند فلفل دلمه ای رنگی را نواری ببرید و روی ظرف بچینید.

مرحله دوازدهم

ظرف را داخل ماکروفر روی پایه کوتاه می گذاریم و بعد از گذشت نیم ساعت موساکای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب شما آماده است و می توانید در مهمانی ها سرو کنید و لذت ببرید نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 22 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.