طرز تهیه سالاد مخصوص رستورانی با رسپی جذاب و ساده

طرز تهیه سالاد مخصوص رستورانی با رسپی جذاب و ساده

طرز تهیه سالاد مخصوص این سالاد فوق العاده را به آسانی می توانید در منزل درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید، …

طرز تهیه سالاد مرغ و سیب زمینی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه سالاد مرغ و سیب زمینی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه سالاد مرغ و سیب زمینی این سالاد خوشمزه می تواند یک پیش غذا یا غذای کامل برای وعده ناهار یا شام …

طرز تهیه سالاد زیتون خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد زیتون خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد زیتون سالاد زیتون یکی از سالادهای خوشمزه و بسیار شیک است که می تواند زیبایی بخش مجالس و مهمانی های شما …

طرز تهیه رولت مرغ خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه رولت مرغ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی رولت مرغ برای مهمانی مواد میانی رولت مرغ رولت مرغ با برنج رولت مرغ ساده  طرز تهیه رولت مرغ رولت مرغ با قارچ رولت مرغ در فر عکس رولت مرغ

رولت مرغ یک غذای خیلی خوشمزه و شیک برای سرو در مهمانی ها و تولدها است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت مرغ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم رولت مرغ برای ۴ نفر
سینه مرغ یا ترکیب سینه و ران مرغنیم کیلو
آرد نخودچی۲ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
 تخم مرغ کوچکا عدد
نمک، فلفل سیاه، پولبیبر، پودر پیاز، زردچوبهاز هر کدام نصف قاشق چایخوری
سیر۲ حبه
 پیاز کوچک ریز رنده شده۱ عدد
مواد میانی رولت مرغ
سبزی معطر (جعفری، مرزه، گشنیز و ترخون)۲ قاشق غذاخوری
قارچ تفت داده شدهبه مقدار کافی
زرشک و گردوی کاملاً ساتوریاز هر کدام ۲ قاشق غذاخوری
پیاز داغبه مقدار لازم

مواد سس
رب گوجه۲ قاشق غذاخوری
 نمککمی
پیاز داغبه مقدار کافی
فلفل و زردچوبه و کمی ادویه کاریبه مقدار کافی
زعفراندلخواه

طرز تهیه رولت مرغ خوشمزه

مرحله اول

مرغ را شسته و خرد کنید سپس تکه های مرغ را به سایز کوچک برش می دهیم می توانیم از گوشت سینه به تنهایی یا ترکیب گوشت ران و سینه استفاده کنیم تا رولت مرغ خشک نشود.

مرحله دوم

تکه های مرغ را در غذاساز یا هر وسیله دیگری که دارید بریزید و له کنید یا چرخ کنید سپس دو حبه سیر را پوست بگیرید و به مواد اضافه کنید اجازه دهید سیرها هم با مرغ کاملا میکس شوند.

مرحله سوم

یک پیاز کوچک را پوست بگیرید و رنده کنید و آبش را بگیرید پیاز رنده شده را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید سپس آرد نخودچی و آرد سوخاری را به مواد اضافه کنید و حسابی مخلوط نمایید.

مرحله چهارم

نمک، فلفل سیاه، پولبیبر، پودر پیاز، زردچوبه را به مرغ چرخ شده اضافه می کنیم و یک تخم مرغ کوچک روی مواد می شکنیم و با هم مخلوط می کنیم تا با مرغ و ادویه ها کاملا میکس شود.

مرحله پنجم

دستکش پلاستیکی بپوشید و کل مواد را با دست ورز دهید تا هم مواد کاملا مخلوط شود و هم انسجام پیدا کند وقتی مواد به مرحله ای رسید که چسبناک شد دیگر آماده است.

مرحله ششم

برای آماده سازی مواد میانی، ابتدا قارچ ها را شسته و روی تخته آشپزخانه با کارد برش می زنیم سپس مقداری روغن در تابه می ریزیم و قارچ ها را تفت می دهیم تا قارچ ها سبک شده و آبش تمام شود.

مرحله هفتم

می توانید از زرشک و گردو ساتوری شده هم استفاده کنید آنها را هم تفت دهید در کل مواد میانی کاملا سلیقه ای است و هر کدام را که بخواهید می توانید حذف کنید یا ماده غذایی دیگری جایگزین کنید.

مرحله هشتم

یک پلاستیک فریزر را قیچی کنید تا کاملا باز شود روی سطح صافی پهن کنید سپس با یک فرچه سیلیکونی آب را روی پلاستیک بمالید تا تمام سطح آن کمی مرطوب شود این کار برای این است که خمیر به پلاستیک نچسبد.

مرحله نهم

خمیر آماده شده با مرغ را روی پلاستیک بریزید و یک پلاستیک دیگر روی خمیر قرار بدهید و با وردنه خمیر را باز کنید این کار را تا آنجایی انجام دهید که قطر خمیر به نیم سانت برسد و کاملا باز شده باشد.

مرحله دهم

سپس با یک کاردک مرطوب دور تا دور خمیر را مرتب کنید و شکل مستطیل مانند به خمیر بدهید به این مرحله که رسیدید می توانید مواد میانی پیشنهادی ما یا دلخواه خود را روی خمیر بریزید.

مرحله یازدهم

سبزی معطر (جعفری، مرزه، گشنیز و ترخون) را روی خمیر بازشده می ریزیم و پخش می کنیم به این مواد ریحان خشک هم می افزاییم و لایه لایه مواد را اضافه کرده و روی سطح خمیر پخش می کنیم.

مرحله دوازدهم

سپس پیاز داغ فراوان که از قبل آماده کرده بودیم و حسابی طلایی و سبک شده اند را روی مواد قبلی ریخته و کاملا پخش می کنیم که طعمش در همه قسمت های رولت احساس شود.

مرحله سیزدهم

قارچ های سرخ شده را کمی داخل آبکش می گذاریم که اگر آب داره گرفته شود و به مواد اضافه می کنیم و زرشک و گردو ساتوری شده را هم روی مواد ریخته و روی همه قسمت ها پخش می کنیم.

مرحله چهاردهم

دقت کنید که مواد میانی را از لبه نریزید و کمی داخل تر شروع به ریختن مواد میانی کنید این کار به شما کمک میکند که در زمان رول کردن، مواد بیرون نریزد و کار شما خراب نشود.

مرحله پانزدهم

بعد از این که همه مواد میانی را ریختیم یک هویج که از قبل آب پز کرده بودیم را ابتدای خمیر مستطیلی شکل می گذاریم و به کمک پلاستیک کم کم شروع به رول کردن می کنیم.

مرحله شانزدهم

سپس با چنگال به لبه خمیر فشار می دهیم تا از هم باز نشود خمیر رول شده را داخل ظرفی قرار داده و در یخچال می گذاریم باید نیم ساعت در یخچال استراحت کند سپس خارج می کنیم.

مرحله هفدهم

در مدت زمانی که رولت مرغ در یخچال استراحت می کند سس خوشمزه را آماده می کنیم ۲ قاشق غذاخوری رب را داخل تابه می ریزیم و سرخ می کنیم و فلفل و زردچوبه و کمی ادویه کاری می افزاییم.

مرحله هجدهم

برای این که سس عطر بهتری بگیرید کمی فلفل دلمه ای و هویج خرد شده اضافه می کنیم و همین طور پیاز داغ طلایی و سبک شده اضافه کرده و یک و نیم لیوان آب مرغ یا عصاره مرغ می افزاییم.

مرحله نوزدهم

اجازه دهید سس بجوشد و غلیظ شود وقتی به غلظت دلخواه رسید زعفرانی که از قبل سابیده و دم کرده اید را به سس اضافه کنید تا عطر و طعم فوق العاده ای به خود بگیرد و عالی شود.

مرحله بیستم

ظرف فر را چرب کنید و رولت را داخلش قرار دهید و اطراف آن را از سس مخصوص بریزید روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند عدد سوراخ بزنید و در فری که از قبل گرم کرده بودید قرار دهید.

مرحله بیست و یکم

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا ۵۰ دقیقه که رولت کاملا بپزد اواسط پخت فویل را از روی رولت بردارید تا روی رولت هم رنگش تغییر کند و یک رولت مرغ خوش طعم و خوش رنگ داشته باشید.

مرحله بیست و دوم

به غیر از فر می توانید رولت را در فر برقی در دمای ۱۸۰ درجه حدود ۴۵ دقیقه بپزید یا در سولاردام با پیش گرمایش ۱۸۰درجه و ۴۵ دقیقه با کانوکشن ۱۸۰ درجه روی سه پایه کوتاه بپزید.

مرحله بیست و سوم

این غذا را در توستر هم با دمای ۱۷۰ درجه حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه می توان پخت بعد از حدود ۲۰ دقیقه فویل را از سر قالب بردارید تا روی رولت رنگ بگیرد و گاهی با فرچه سس روی رولت بمالید تا خشک نشود.

مرحله بیست و چهارم

این غذا را با هر دستگاهی که برای پخت دارید، بپزید هیچ محدودیتی برای پخت وجود ندارد میتوانید از این نکات آشپزی استفاده کنید و در مهمانی ها در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.