طرز تهیه سالاد گوجه مشهدی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد گوجه مشهدی

طرز تهیه سالاد گوجه مشهدی

سالاد گوجه مشهدی از سالادهای خوشمزه و محلی است که به سالاد شور هم معروف است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد گوجه مشهدی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

 

مواد لازم برای ۴ نفر
گل کلم خرد کرده۳ پیمانه
کرفس خرد کرده۲ پیمانه
هویج خرد کرده۲ پیمانه
فلفل تند۶ عدد
سیر۶ حبه
گوجه فرنگی۲۵۰۰ گرم
سرکه سفید۲ پیمانه

طرز تهیه سالاد گوجه مشهدی

مرحله اول

برای تهیه سالاد گوجه مشهدی ابتدا باید همه مواد سالاد غیر از گوجه ها را شسته و خشک کنید و نگینی خرد کنید.این مواد باید یک روز روی پارچه در معرض هوا قرار بگیرند تا خشک شوند.

مرحله دوم

حالا نوبت گوجه فرنگی ها هست که بشویید و خشک کنید و یک دقیقه در آب جوش بیندازید و پوست آن را بگیرید و در میکسر بیندازید و اجازه دهید تا میکسر گوجه فرنگی را کاملا له کند.

مرحله سوم

بعد از اینکه میکسر را خاموش کردید می بینید که آب گوجه فرنگی تولید کرده اید ، بدون اینکه این آب را صاف کنید در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا ده دقیقه حرارت ببیند.

مرحله چهارم

به آب گوجه فرنگی روی حرارت نمک اضافه کنید و میزان نمک به صورت محاسبه می شود که که به ازای هر کیلو گوجه که استفاده کرده اید باید یک قاشق غذاخوری سر صاف نمک بریزید.

مرحله پنجم

قابلمه باید ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند و یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید و همانطور داغ روی ظرف سبزیجات خرد شده بریزید.کمی که سرد شد باید آن را به شیشه های اصلی منتقل کنید.

مرحله ششم

نکته مهم در تهیه این سالاد این است که نباید در ظروف شیشه ای را تا یک روز محکم کنید چون سالاد شور شما سر می رود.بعد از یک روز در را محکم کنید و بعد از ۱۰ روز سالاد شما قابل خوردن است.این سالاد سریع کپک می زند و باید در یخچال نگهداری شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 30 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.