طرز تهیه سالاد کاهو خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد کاهو

طرز تهیه سالاد کاهو

سالاد کاهو یکی از سالاد های خوشمزه و محبوب ایرانی است که بسیار ساده تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کاهو در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کاهو۲ عدد
گوجه گیلاسی۶ عدد
خیارشور۱۵۰ گرم
پیاز قرمز۱ عدد کوچک
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سرکه قرمز۲ قاشق غذاخوری
نمک دانه درشت۱ قاشق چای خوری
فلفلیک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد کاهو

مرحله اول

برای تهیه سالاد کاهو ابتدا باید کاهو را برگ برگ کنید و بشویید.سپس باید در آبکش قرار دهید و وقتی که مظمئن شدید که آب اضافی کاهو گرفته شده است باید به صورتی که مدنظرتان است خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله باید گوجه های گیلاسی را شسته و خشک کنید.بعد از اینکه گوجه های گیلاسی خشک شدند باید آن ها را از وسط دو قسمت کنید و کنار بگذارید.البته از گوجه معمولی هم می توانید استفاده کنید.

مرحله سوم

در این مرحله باید خیار شور را شسته و خرد کنید.خیار شور را بیشتر در مرحله آخر و برای تزیین به سالاد اضافه می کنند.هم می توانید دایره ای خرد کنید و هم مورب که دومی ظاهر سالاد شما را بهتر می کند.

مرحله چهارم

در این مرحله باید سراغ فلفل تازه بروید و آن را آسیاب کنید.البته می توانید از فلفل آسیاب شده هم استفاده کنید.پیازچه را هم بشویید و خشک کنید و به صورت حلقه ای خرد کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و به صورت خلالی بسیار نازک خرد کنید.سپس سک ظرف بزرگ بردارید و همه مواد خرد شده را درون آن بریزید و مواد را خوب به هم بزنید تا سالاد شما یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله باید نمک و فلفل و سرکه را اضافه کنید و مواد سالاد را خوب به هم بزنید تا کاملا این ترکیب به همه جای سالاد برسد.در آخر هم روغن زیتون را اضافه کنید و سالاد را نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 26 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.