طرز تهیه سالاد کینوا ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد کینوا

طرز تهیه سالاد کینوا طرز تهیه سالاد کینوا ساده طرز تهیه سالاد کینوا با کاهو طرز تهیه سالاد کینوا با مرغ سالاد کینوا چیست طرز تهیه سالاد کینوا و اسفناج طرز تهیه سالاد کینوا با میگو طرز تهیه کینوا طرز تهیه سالاد کینوا با تن ماهی

سالاد کینوا یکی از بهترین و زیباترین و خوشمزه ترین سالادهای ایرانی است که کمتر دیده شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کینوا در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کینوا۲ پیمانه
آب۱ پیمانه
خیار۲ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
ذرت پختهنصف پیمانه
آب لیمو تازه۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
پیازچه خرد شده۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
جعفریبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد کینوا

مرحله اول

برای تهیه سالاد کینوا اولین کار این است که کینوا را خوب بشویید.به طور طبیعی روی دانه های کینوا موادی هستند که اگر شسته نشوند باعث این می شوند که کینوا تلخ شود و مزه سالاد شما خراب شود.

مرحله دوم

بهترین راه برای شستن کینوا این است که کینوا را در آبکش بریزید و خوب بشویید.سپس با آب در قابلمه بریزید و زمان دهید تا یک ربع تا بیست دقیقه جوش بخورد و آب آن کشیده شود.

مرحله سوم

در این مرحله باید گوجه فرنگی را خوب شسته و خشک کنید ، سپس باید آن را به صورت حلقه ای خرد کنید.سپس نوبت خیار می شود که شسته شود و ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید فلفل دلمه را شسته و تمیز کنید و سپس ریز خرد کنید و کنار بگذارید و بعد از ان جعفری را شسته و خشک کنید و سپس ساطوری خرد کنید و در ظرفی جداگانه بریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید کینوا را که پخته اید را با با نمک و فلفل مخلوط کنید و سپس سبزیجات خرد شده و ذرت را هم به آن اضافه کنید و مواد سالاد را خوب به هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند

مرحله ششم

حالا باید روغن زیتون را اضافه کنید و بعد از آن نوبت چاشنی سالاد یعنی اب لیمو ترش است و اجازه دهید کمی مواد سالاد به خورد هم بروند که می توانید نیم ساعت در یخچال قرار دهید و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 26 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.