طرز تهیه سالاد عدس خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد عدس

طرز تهیه سالاد عدس سالاد عدس و سیب زمینی طرز تهیه سالاد عدس رژیمی سالاد عدس و شوید طرز تهیه سالاد سیب زمینی یونانی طرز تهیه سالاد سیب زمینی مجلسی طرز تهیه سالاد اندونزی ساده طرز تهیه سالاد سیب زمینی ساده طرز تهیه سالاد مخلوط

سالاد عدس یکی از سالادهای خوشمزه و درجه یک است که علاوه بر مقوی بودن طعم فوق العاده ای هم دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد عدس در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس۲۵۰ گرم
لیمو ترش۱ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
سرکه سیب۱ قاشق غذاخوری
ترشی انبه۲ قاشق غذاخوری
پودر زیره۱ قاشق چای خوری
سیر۱ حبه
گشنیز خرد شدهنصف فنجان
گوجه گیلاسی۲۵۰ گرم
بیبی اسفناج۱۰۰ گرم

طرز تهیه سالاد عدس

مرحله اول

برای تهیه سالاد عدس ابتدا باید عدس را چند ساعتی در آب بخیسانید و یکی دو بار هم آب آن را عوض کنید.این کار باعث می شود که هم عدس زودتر پخته شود و هم نفخ حاصل از خوردن آن هم از بین برود.

مرحله دوم

در این مرحله باید یک قابلمه بردارید و عدس را به همراه آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا عدس بپزد ، توجه داشته باشید که عدس باید پخته شود ولی نباید به قدری بپزد که وا برود.

مرحله سوم

بعد از اینکه عدس ها پخته شدندن باید در آبکش بریزید و اجازه دهید تا آب عدس ها کاملا گرفته شود.در همین حین که آب عدس ها گرفته می شود آب لیمو و سرکه سیب و کمی نمک را با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و به صورت حلقه ای خرد کنید و در ظرف آب لیمو و سرکه سیب بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید.بعد از گذشت چند دقیقه می بینید که پیازها نرم تر می شوند و رنگشان صورتی می شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک ظرف بردارید و به ترتیب روغن زیتون و زیره و سیره له شده ار در آن بریزید و مواد را به هم بزنید و ترشی انبه را نیز اگر اضافه می کنید در آن بریزید و مواد را خوب به هم بزنید.

مرحله ششم

حالا باید پیاز و عدس و گوجه گیلاسی و گشنیز خرد شده و اسفناج را هم به ظرف سالاد خود اضافه کنید.مواد را خوب به هم بزنید تا کاملا همه جای سالاد را سس بگیرد و نمک و فلفل سالاد را اندازه کنید و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 21 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.