طرز تهیه سالاد جوانه شبدر خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد جوانه شبدر

طرز تهیه سالاد جوانه شبدر

سالاد جوانه شبدر یکی از سالاد های خاصی و خوشمزه است که توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید.، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد جوانه شبدر در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جوانه شبدر۱ پیمانه
کاهو۱ عدد کوچک
خیار۲ عدد متوسط
هویج۲ عدد متوسط
مغز گردو۵ عدد خورد شده
گلپر۱ قاشق مربا خوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد جوانه شبدر

مرحله اول

برای تهیه سالاد جوانه شبدر ابتدا باید کاهو را شسته و اجاز ه دهید تا در صافی بماند و آب آن کاملا خارج شود و بعد از آن به صورتی که خودتان می دانید خوب ریز کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

در این مرحله یاید هویج را نیز بشویید و اگر دوست داشتید پوست آن را بگیرید و اجازه دهید تا خشک شود.بعد از آن با رنده ریز به خوبی رنده کنید.کندن پوست هویج الزامی نیست ولی طعم سالاد را بهتر می کند.

مرحله سوم

در این مرحله باید خیار را نیز بشویید و آب آن را گرفته و بعد از خشک شدن خرد کنید.توجه داشته باشید که در این مرحله باید گردو ها را نیز خرد کنید ولی نه به اندازه ای که پودر شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله باید هویج و خیار و کاهو را که خرد کرده اید را با جوانه شبدر و پودر گلپر روغن زیتون به خوبی مخلوط کنید و آن را کنار بگذارید تا با تهیه سس آماده مصرف شود.

مرحله پنجم

یک پیمانه ماست را با ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و مواد را خوب به هم بزنید و نصف پیمانه جعفری و پیازچه و نعناع ریز خرد شده به آن بیفزایید و یک قاشق غذاخوری روغن زییتون بزنید و کمی نمک.

مرحله ششم

سسی را که در مرحله پنجم آماده کرده اید را روی سالاد بریزید و آرام هم بزنید و در یخچال قرار دهید و یک ساعت زمان دهید تا کاملا به خورد هم بروند.بعد از ان از یخچال خارج کرده و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 25 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.