طرز تهیه سالاد سیب زمینی ساده و خوشمزه

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی یکی از سالاد های خوشمزه است که مناسب مهمانی ها است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد سیب زمینی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
ذرت۱ پیمانه
پیازچه یا شوید ساطوری شده۱ پیمانه
خیار شور خرد شده۱ پیمانه
سس مایونز۴ قاشق غذاخوری
ماست پر چرب۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه سالاد سیب زمینی ابتدا باید سیب زمینی ها را بشوییم و به همراه آب در قابلمه بریزیم و روی اجاق قرار دهیم تا پخته شود.وقتی که سیب زمینی ها پختند باید از اب خارج کنید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی های خنک شده را با یک چاقو به صورت نگینی خرد کنید و در ظرفی بریزید و روی ظرف را حتما بپوشانید ، در غیر این صورت می بینید که سیب زمینی شروع به خشک شدن می کند.

مرحله سوم

در این مرحله باید خیارشور را هم ریز خرد کنید و ابعاد ریز کردن خیار شور باید کوچکتر از سیب زمینی باشد.توجه داشته باشید که در تهیه این سالاد می توانید از هر دو سبزی که در مواد اولیه گفته شد بهره بگیرید.

مرحله چهارم

بسته به انتخاب خود پیازچه یا شوید و یا هردوی آنها را شسته و در صافی قرار دهید تا کاملا آب انها گرفته شود.وقتی که سبزیجات خشک شدند باید آنها را به صورت خیلی ریز خرد کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید یک ظرف مناسب انتخاب کنید و سس و ماست که بهتر است سفت باشد را با هم مخلوط کنید ، سپس نمک و فلفل سس را هم اضافه کنید و مواد آنقدر به هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ششم

یک ظرف درب دار مناسب برداشته و سیب زمینی ،ذرت، پیازچه یا شوید و خیارشور را در آن بریزید و آرام مخلوط کنید تا له نشوند و سس را به آن اضافه کنید و یک ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از آن نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 23 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.