طرز تهیه سالاد بلغور و سبزیجات مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد بلغور

طرز تهیه سالاد بلغور سالاد بلغور و سبزیجات طرز تهیه سالاد روسی با کلم سفید سالاد بلغور با ماست طرز تهیه سالاد جنوبی طرز تهیه سالاد تبوله با بلغور گندم طرز تهیه سالاد اندونزی با سیب زمینی سالاد بلغور و انار

سالاد بلغور یکی از سالادهای خوشمزه و رژیمی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد بلغور در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور گندم۱ پیمانه
جعفری ساطوری شده۱ تا ۲ پیمانه
نعناع تازه۲ قاشق غذاخوری
پیازچه۵ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
آبلیمونصف پیمانه
روغن زیتوننصف پیمانه
نمکو فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد بلغور

مرحله اول

برای تهیه اسلاد بلغور گندم که به سالاد تبولی نیز معروف است ابتدا باید مقداری آب ولرم تهیه کنید و بلغور ها را حداقل برای ۵ الی ۶ ساعت در آب ولرم بخیسانید تا بلغور برای تهیه اسلاد اماده شود.

مرحله دوم

بلغور در سالاد شما نباید خیس باشد بنابراین بعد از اینکه زمان خیساندن بلغور در مرحله اول به اتمام رسید باید بلغورها را در صافی قرار دهید تا اب آنها گرفته شود و آماده تهیه سالاد شود.

مرحله سوم

در این مرحله باید سبزیجات را اضافه کنید ، پس ابتدا پیازچه را نگینی خرد کنید و پس از آن باید گوجه فرنگی را به این روش برای تهیه سالاد آماده کنید و صبر کنید تا در زمان معین به سالاد اضافی کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید جعفری تازه را که تهیه کرده اید را شسته و آبگیری کنید و به صورت ساطوری خرد کنید.سپس نعناع را هم بشویید و خشک کنید و مانند جعفری ساطوری خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید همه سبزیجات سالاد را با هم ترکیب کنید.پس از اولین مرحله هر چیزی را که آماده کرده اید را در یک کاسه بزرگ بریزید و مواد را خوب به هم بزنید تا کاملا در هم ترکیب شوند و همه جای سالاد شما یکدست باشد.

مرحله ششم

در این مرحله ابتدا بلغور آبکش شده را اضافه کنید و سپس نمک و آبلیمو و فلفل و روغن زیتون را به سالاد خود اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید.می توانید یک ساعت سالاد را در یخچال قرار دهید و بعد از آن نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 21 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.