طرز تهیه سالاد اسفناج و انار خوشمزه و خانگی

طرز تهیه سالاد اسفناج

طرز تهیه سالاد اسفناج طرز تهیه سالاد اسفناج و انار طرز تهیه سالاد اسفناج با سیب زمینی طرز تهیه سالاد اسفناج با رب انار طرز تهیه سالاد اسفناج با ماست طرز تهیه سالاد اسفناج با مرغ سالاد اسفناج و کاهو طرز تهیه سالاد اسفناج ایتالیایی سالاد اسفناج و انار و لبو

سالاد اسفناج یکی از خوشمزه ترین و کم کالری ترین و مفید ترین سالاد های ایرانی است که برای مهمانی ها و مجالس نیز مفید است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد اسفناج در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۱۵۰ گرم
انار۱ عدد دان شده
پنیر موزارلا یا فتا۵۰ گرم
روغن زیتونیک چهارم پیمانه
گردو۳ عدد
پرتقال۱ عدد کوچک
سرکه بالزامیک۲ قاشق غذاخوری
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذا خوری
کنجدبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد اسفناج

مرحله اول

برای تهیه سالاد اسفناج اولین قدم این است که سس سالاد را تهیه کنید.برای همین منظور باید سرکه بالزامیک و روغن زیتون و رب اناز و نعناع خشک و آب لیمو ترش و نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

مواد سس را که با هم مخلوط کرده اید و خوب به هم بزنید تا کاملا یکدست شود.وقتی که سس کاملا یکدست شد باید سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و کاملا حا بیفتد.

مرحله سوم

اسفناج ها را خوب بشویید و آبکش کنید و ساقه های آن را جدا کنید.انار را نیز نیز پوست گرفته و دان کنید.یک ظرف مناسب انتخاب کنید و انار های دان شده را به همراه اسفناج درون کاسه بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید پنیر خود را اضافه کنید.در دستور اصلی این غذا استفاده از پنیر موزارلا است ولی اگر پیدا نکردید می توانید از پنیر فتا نیز استفاده کنید.پنیر را به دلخواه با اندازه های کوچک روی سالاد بریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید گردو را به سالاد خود اضافه کنید.گردو ها نباید درسته باشد ولی نباید هم خیلی خرد شده باشد .کافی است که هر گردو را به شش تا ۸ قسمت مساوی تقسیم شده باشد.

مرحله ششم

در این مرحله باید پرتقال را به سالاد خود اضافه کنید.پرتقال را پوست بگیرید و به شکل دلخواه روی سالاد  اسفناج خود بریزید البته می توانید جای پرتقال از زیتون استفاده کنید.حالا وقت آن است که کنجد را روی سالاد بریزید.در قدم آخر سس را روی سالاد بریزید و نوش جان کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 17 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.