طرز تهیه پلو زعفرانی خوشمزه و مجلسی به دو روش کته و آبکش

طرز تهیه پلو زعفرانی

طرز تهیه پلو زعفرانی \g, cutvhkd safranlı pilav nasıl hazırlanır زمان ریختن زعفران روی برنج برنج زعفرانی با گوشت طرز تهیه زرشک و زعفران روی برنج نی نی سایت طرز تهیه برنج دو رنگ طرز تهیه کته زعفرانی خواص برنج زعفرانی طرز تهیه برنج دمی زعفرانی طرز تهیه برنج ته دیگ زعفرانی

پلو زعفرانی یک نوع روش پخت برنج است که برای سرو در کنار مرغ و خورشت های گوشتی که بسیار خوشمزه و مجلسی است استفاده می شود، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو زعفرانی خوشمزه و مجلسی به دو روش کته و آبکش در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
زعفران دم کشیدهیک استکان
نمکیک قاشق مربا خوری
روغنبه اندازه کافی

طرز تهیه پلو زعفرانی

مرحله اول

برای درست کردن برنج زعفرانی در ابتدا برنج ها را پاک کنید و بشویید اگر زمان کافی دارید برای دو تا سه ساعت در آب و مقداری نمک بخیسانید با این کار برنج ری بیشتری می کند سپس قابلمه ای را روی حرارت اجاق گاز قرار داده و تا نیمه آب می کنیم.

مرحله دوم

اجازه دهید آب به جوش بیاید داخل آب جوش نمک بریزید و حل کنید سپس برنج را بیافزایید حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان می برد تا برنج نیمه پخت شود سپس آبکش کنید از نشانه های آماده شدن برنج برای آبکشی این است که برنج روی آب می آید.

مرحله سوم

در ادامه مقداری زعفران بسابید در یک لیوان ریخته و آب جوش بریزید و روی درب لیوان یک زیر فنجانی بگذارید تا زعفران دم بکشد بعد از آبکش کردن برنج ته دیگ دلخواه را در کف قابلمه قرار می دهیم و یک لایه برنج می ریزیم و یک لایه زعفران اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

به همبن ترتیب تا انتها مواد را ریخته و درب ظرف را گذاشته و روی حرارت زیاد اجاق قرار می دهیم تا بخار در قابلمه بپیچد سپس حرارت را کم می کنیم حدود نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه زمان لازم است تا برنج دم بکشد و آماده شود.

مرحله پنجم

می توانید پلو زعفرانی را به شکل دمی هم آماده کنید در این روش برنج را در قابلمه ریخته و به اندازه یک بند انگشت بالاتر از برنج آب می ریزیم نمک و روغن اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم وقتی آب برنج تمام شد برنج را وسط قابلمه جمع می کنیم و زعفران را روی آن می ریزیم و اجازه می دهیم دم بکشد.

مرحله ششم

بعد از آماده شدن پلو زعفرانی خوش عطر و خوشمزه آن را در ظرف سرو بکشید و تزیین نمایید این غذا را در کنار مرغ و گوشت می توانید سرو نمایید و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

برنج زعفرانی برای تزیین غذا

اگر پلو زعفرانی را فقط برای تزیین روی برنج می خواهید استفاده کنید بعد از دم کشیدن برنح سفید مقداری از آن را در ظرفی جدا کنید و زعفران دم کشیده را به آن اضافه نمایید و با قاشق مخلوط کنید تا یکدست شود سپس برای تزیین غذا استفاده کنید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 19 تیر 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.