طرز تهیه خورش نخود فرنگی خوشمزه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه خورش نخود فرنگی

طرز تهیه خورش نخود فرنگی خوشمزه با گوشت چرخ کرده طرز تهیه خورش نخود فرنگی با مرغ  خورش نخود فرنگی شمالی خورش نخود فرنگی  خورش نخود فرنگی و شوید خورش نخود فرنگی و هویج خورش نخود فرنگی ساده o,va ko,n tvk'd

در فصل بهار می توانید نخود فرنگی تازه را برای انواع غذاها استفاده کنید و یا کنسرو و فریز کنید تا در ماه های دیگر سال هم بتوانید از آن استفاده نمایید، نخود فرنگی برای انواع خوراک، خورش و سالاد قابل استفاده است، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش نخود فرنگی خوشمزه با گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط۲ عدد
سیر۲ حبه
سیب زمینی۲ عدد
نخود فرنگی۳۰۰ گرم
زعفران دم کشیده۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه اندازه کافی
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش نخود فرنگی

مرحله اول

برای درست کردن خورش نخود فرنگی در ابتدا یکی از پیازهایی که داریم را پوست می گیریم و می شوییم سپس با رنده ریز رنده کرده و آب اضافی آن را می گیریم و به گوشت چرخ کرده می افزاییم سپس نمک را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط گوشتی اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه مواد را با هم کاملا مخلوط می کنیم و برای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا گوشت یکدست و انسجام یافته شود سپس به اندازه یک گردو کوچک برداشته و در دست گرد کرده و به اصلاح قلقلی می کنیم.

مرحله سوم

همه گوشت را که قلقلی کردیم تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم و روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا گرم شود سپس گوشت ها را در آن سرخ می کنیم به همین ترتیب همه قلقلی ها را سرخ کرده و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز دیگری را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه از وسط دو نیم کرده و نگینی خرد می کنیم یک قابلمه روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه روغن در آن تفت می دهیم تا سبک و نرم شود.

مرحله پنجم

در ادامه رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم و ادویه ها که شامل فلفل سیاه و زردچوبه بود را به قابلمه افزوده و تفت می دهیم تا رب سرخ شود و خامی آن از بین برود سپس سیر رنده شده را می افزاییم می توانید به جای آن از پودر سیر استفاده نمایید.

مرحله ششم

البته که عطر و بوی خود سیر چیز دیگری است ولی اگر دوست ندارید پودرش را جایگزین کنید یا کلا حذف کنید سیر را کمی تفت می دهیم چون زود می سوزد و دو لیوان آب اضافه می کنیم و دمای اجاق را بالا می بریم تا به جوش برسد.

مرحله هفتم

وقتی آب به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و گوشت های قلقلی را به آرامی به قابلمه اضافه کنید بگذارید برای نیم ساعت بپزد سپس نخود فرنگی را بیافزایید و نمک خورش را اضافه کنید و اجازه دهید خورش بپزد و جا بیافتد.

مرحله هشتم

برای جا افتادن خورش لازم است که آب آن کشیده شود و کم آب شود در این فاصله سیب زمینی ها را خرد کرده و سرخ می کنیم و کنار می گذاریم در انتهای پخت زعفران را اضافه می کنیم  تا رنگ خورش زیباتر شود.

مرحله نهم

بعد از پخت در ظرف سرو می کشیم و برای تزیین خورش از سیب زمینی سرخ کرده استفاده می کنیم این خورش خوشمزه را همراه پلو سرو کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 10 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.