طرز تهیه چکدرمه با مرغ خوشمزه به روش ترکمنی

طرز تهیه چکدرمه 

طرز تهیه چکدرمه با مرغ خوشمزه به روش ترکمنی طرز تهیه چکدرمه با مرغ   طرز تهیه چکدرمه گنبدی   طرز تهیه چکدرمه با گوشت گوسفندی   طرز تهیه چکدرمه با سیب زمینی   طرز تهیه چکدرمه ساده   طرز تهیه چکدرمه با گوشت چرخ کرده   طرز تهیه چکدرمه نی نی سایت   بهترین چکدرمه بندر ترکمن

چکدرمه یک پلو خوشمزه و ساده است که در بین ترکمن ها بیشتر پخت آن مرسوم است و به سادگی می توانید برای وعده ناهار یا شام آن را آماده کنید، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چکدرمه با مرغ خوشمزه به روش ترکمنی در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ۳ تکه
برنج۳ پیمانه
پیاز بزرگ۱ عدد
رب گوجه۱ قاشق غذا خوری
پوره گوجه فرنگی۱ پیمانه
روغن و زعفرانبه اندازه کافی
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویی پلوییبه اندازه کافی

طرز تهیه چکدرمه

مرحله اول

برای درست کردن چکدرمه در ابتدا برنج را در مقداری آب و نمک می خیسانیم چون این غذا را به صورت کته درست می کنیم بهتر است که نمکی که در آب می ریزیم زیاد نباشد در ادامه مرغ ها را در ظرفی می ریزیم و با مقدار کمی نمک به همراه زعفران و زردچوبه طعم دار می کنیم.

مرحله دوم

تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم و روغن می ریزیم و اجازه می دهیم گرم شود سپس تکه های مرغ را در تابه قرار داده تا خوب سرخ شده و رنگ آن ها طلایی شود در این مرحله پیاز را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه نگینی می کنیم.

مرحله سوم

ظرف دیگری را روی حرارت می گذاریم و روغن می ریزیم بعد از گرم شدن پیاز را اضافه می کنیم و زردچوبه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز نرم و سبک شود در ادامه رب را اضافه می نماییم و با پیاز تفت می دهیم تا خامی آن گرفته شود سپس پوره گوجه را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

به تفت دادن ادامه می دهیم در این مرحله مرغ سرخ شده را به مواد اضافه می کنیم و کمی نمک افزوده و به همراه فلفل سیاه، زردچوبه و ادویی پلویی تفت می دهیم سپس یک لیتر آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و با شعله زیاد می گذاریم به جوش برسد درب ظرف را حتما بگذارید تا مرغ کاملا بپزد.

مرحله پنجم

بعد از این که مرغ پخته شد آب اضافی که برنج را در آن خیسانده بودید را دور بریزید و برنج را به مرغ بیافزایید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند روی برنج باید در حدود یک سانت آب باشد حرارت را زیاد کنید تا آب اضافه تبخیر شود برنج را وسط ظرف جمع کنید سپس دم کنی بگذارید و شعله را کم کنید.

مرحله ششم

حدود نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه زمان لازم دارید تا چکدرمه پخته شود این غذای خوشمزه را در ظرف سرو بکشید برای تزیین غذا می توانید مرغ ها را روی آن بچینید و به دلخواه تزیین نمایید از خوردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده لذت ببرید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 24 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.