طرز تهیه آش مراکشی خوشمزه و مخصوص برای افطار

طرز تهیه آش مراکشی

طرز تهیه آش مراکشی خوشمزه و مخصوص برای افطار طرز تهیه آش رشته تهرانی تصویری   طرز تهیه آش ماست   طرز تهیه آش جو و گندم   طرز تهیه آش رشته با برنج   طرز تهیه سوپ ترکیه   طرز تهیه آش جو با کشک   طرز تهیه آش خوشمزه خانگی   طرز تهیه آش کارده بهبهانی

این آش یا سوپ خوشمزه مراکشی یک غذای گرم و عالی برای افطار است، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش مراکشی خوشمزه و مخصوص برای افطار در ادامه با سایت مچ مگ همراه می شوید، سپاسگزارم.

مواد لازم برای ۶ نفر
عدسیک‌ دوم فنجان
گوشت گوسفند۲۵۰ گرم
نخود۱ فنجان
پوره گوجه‌فرنگیسه‌ چهارم فنجان
جعفری خرد شده۱ فنجان
گشنیز خردشده۱ فنجان
ساقه کرفس خردشده۱ فنجان
پیاز بزرگ۱ عدد
کره۱ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیلیک‌دوم قاشق چای‌خوری
آرد۱ قاشق غذاخوری
دارچینبه اندازه کافی
زعفرانبه اندازه کافی
رشته آشبه اندازه کافی
لیموترشیک‌دوم
نمک و فلفلبه میزان لازم
نعنا و پیازداغبرای تزئین

طرز تهیه آش مراکشی

مرحله اول

گوشت گوسفند را خرد کرده و بشویید سپس در قابلمه با مقداری آب بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید بپزد مقداری که گوشت پخته شد نخود خیس خورده را به همراه ۸ فنجان آب می افزاییم و زمان می دهیم تا پخته شود.

مرحله دوم

در انتهای پخت نخود، عدس را به همراه گشنیز خردشده، جعفری خردشده، پوره گوجه‌فرنگی، کرفس خردشده، دارچین، زعفران و زنجبیل به آش مراکشی می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم با هم پخته شوند.

مرحله سوم

در این مرحله تابه را به همراه کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود سپس پیاز را پوست گرفته و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و به تابه می افزاییم پیاز را تفت می دهیم تا سبک و نرم شود سپس به آش می افزاییم.

مرحله چهارم

دمای زیر آش را زیاد می کنیم تا به جوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم تا به آرامی پخته شود در ادامه آرد را در یک فنجان آب حل می کنیم و به قابلمه اضافه می نماییم آش که پخته شد رشته را خرد کرده و به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

در انتها نمک و فلفل را افزوده و کمی می گذاریم جا بیافتد سپس در ظرف سرو می کشیم و برای تزیین آش از نعنا داغ و پیاز داغ استفاده می کنیم و با لیمو ترش سرو می کنیم. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 28 اسفند 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.