طرز تهیه آش خانگی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه آش خانگی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه آش خانگی آش خانگی از جمله آش هایی است که جزو غذاهای روزمره است و خیلی جنبه مجلسی و مهمانی ندارد، برای …

طرز تهیه اکبر جوجه اصل گلوگاه مجلسی و خوشمزه با رب انار

طرز تهیه اکبر جوجه اصل گلوگاه مجلسی و خوشمزه با رب انار

طرز تهیه اکبر جوجه اکبر جوجه یک غذای مازندرانی خوشمزه و پر طرفدار است که می توانید در خانه این غذا را با طعم …

طرز تهیه آش شیرازی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش شیرازی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش شیرازی آش شیرازی یا همان آش سبزی از آش های محلی و بسیار خوشمزه استان فارس است، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه اشکنه

طرز تهیه اشکنه ساده و خوشمزه غذای گیاهی بدون گوشت طرز تهیه اشکنه سیب زمینی ساده   طرز تهیه اشکنه سیب زمینی و گوجه   طرز تهیه اشکنه سیب زمینی با رب   طرز تهیه اشکنه بدون شنبلیله ha;ki

اشکنه غذای اصیل و ساده ایرانی است که طعم خوشمزه ای دارد و سریع آماده می شود و پای ثابت سفره های قدیمی ایرانیان بوده است این غذا برای کسانی که غذاهای بدون گوشت را ترجیح می دهند گزینه مناسبی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشکنه ساده و خوشمزه غذای گیاهی بدون گوشت در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۵ عدد
سیب زمینی۲ عدد متوسط
آرد۳ قاشق غذاخوری
شنبلیله خشک۱ قاشق غذاخوری
پیاز داغ۱ قاشق غذاخوری
روغنبه میزان لازم
نمکبه میزان دلخواه
زردچوبهبه میزان دلخواه
آب۵ لیوان

طرز تهیه اشکنه

مرحله اول

برای درست کردن اشکنه در ابتدا روغن را داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم گرم که شد آرد را افزوده و با روغن تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم

مقدار روغن باید به اندازه ای باشد که آرد گوله کوله نشود سپس شنبلیله را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا از حالت سبزی خارج شود دقت کنید که شنبلیله نسوزد زیرا طعم تلخی پیدا می کنید و مزه غذا را خراب می کنید.

مرحله سوم

از قبل پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید و در تابه با روغن سرخ کرده تا سبک و نرم شود وقتی پیاز داغ چیپسی ما آماده شد آن را به همراه نمک و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم مقدار زردچوبه نباید زیاد باشد در حدی که مواد رنگ بگیرد کافی است.

مرحله چهارم

در ادامه آب جوش می افزاییم و صبر می کنیم تا ده دقیقه همه مواد با هم بجوشند لازم به ذکر است که آب را به یکباره نریزید اول مقداری آب ریخته و هم بزنید تا آرد در آن حل شود سپس بقیه آب را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

درب قابلمه را باز بگذارید و یک قاشق یا کفگیر چوبی روی آن بگذارید تا مانع سر رفتن آن شود سپس سیب زمینی ها را پوست گرفته و مکعبی خرد می کنیم بهتر است سایز آن نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد.

مرحله ششم

سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم کاملا بپزد در این مرحله دو عدد تخم مرغ را داخل ظرفی می شکنیم و با چنگال یا همزن دستی می زنیم تا از لختگی خارج شود و به بقیه مواد می افزاییم و هم می زنیم .

مرحله هفتم

تخم مرغ را زمانی که هم می زنید باید در غذا تکه تکه شود ۵ دقیقه که بماند پخته می شود سه تخم مرغ دیگر را در سه طرف قابلمه می شکنیم و هم نمی زنیم تا شکل خودش را از دست ندهد و به همان صورت پخته شود.

مرحله هشتم

غذا آماده است آن را در ظرف سرو بکشید و به دلخواه تزیین نمایید این غذای خوشمزه و مقوی را در درست کنید و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

 کالری اشکنه

اشکنه غذایی کم کالری و گیاهی است در ۱۰۰گرم اشکنه ۱۷۷ کالری وجود دارد که با کم کردن مقدار روغن می توانید آن را کم کالری تر نیز کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.