طرز تهیه آبگوشت اراکی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آبگوشت اراکی

طرز تهیه آبگوشت اراکی طرز تهیه کشک بادمجان اراکی طرز تهیه آبگوشت کشک همدانی طرز تهیه آبگوشت کشک ساده طرز تهیه آبگوشت کشکی کرمانی آبگوشت کشک ملایر آبگوشت محلی اراک طرز تهیه آبگوشت کشک لرستان طرز تهیه آبگوشت دوغ

آبگوشت اراکی که به آن آبگوشت کشک و یا دوغ نیز گفته می شود از غذاهای معروف شهر اراک است که پای ثابت نذری های آنها نیز می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت اراکی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت آبگوشتی۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
چغندر آشی۲ عدد
نخود و لوبیا۱ پیمانه از هر کدام
کشکیک و نیم پیمانه
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
نعناع داغبه مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت اراکی

مرحله اول

اولین قدم برای تهیه آبگوشت کشک این است که باید یک روز قبل از پختن آبگوشت ، حبوبات شامل نخود و لوبیا را در آب بخیسانید و چند بار هم آب آن را عوض کنید تا نفخ ناشی از خوردن حبوبات از بین برود و نخود و لوبیا زودتر پخته شوند.

مرحله دوم

پیازها را پوست گرفته و بشویید و به شکل نگینی خرد کنید ، چغندر را نیز پوست گرفته و خرد کنید.سپس یک قابلمه بزرگ بردارید و پیاز و نخود و لوبیا و چغندر را همراه دو لیوان آب ولرم درون آن بریزید و روی حرارت کم بگذارید.

مرحله سوم

مهم ترین نکته در این مرحله این است که وقتی که گوشت آبگوشت شما پخت ، کشک را با نمک و زردچوبه هم بزنید و اجازه دهید تا یک ربع ساعت با حرارت خیلی کم روی اجاق باشد.

مرحله چهارم

نکه طلایی در پخت آبگوشت این است که زیر آبگوشت شما باید خیلی کم باشد تا کم کم و خیلی خوب جا بیفتد.این یکی از نکات اصلی برای خوشمزه تر شدن تمام خورشت ها و آبگوشت ها می باشد و امکان ندارد آبگوشتی لذیذ باشد ولی با حرارت زیاد پخته شده باشد.

مرحله پنجم

آبگوشت را بچشید و وقتی که مطمئن شدید که آبگوشت شما جا افتاده است باید نعناع داغ را به آن اضافه کنید و پس از ان کشکی را که در مرحله سوم آماده کرده بودید را نیز به آبگوشت کشک خود اضافه کنید.

مرحله ششم

در انتها باید نخود و لوبیا و چغندر را از آبگوشت کشک خود جدا کنید و خوب با گوشت کوب برقی یا دستی بکوبید.برخلاف آبگوشت سنتی گوشت را در این ابگوشت نمی کوبند و یک تکه در کاسه انداخته می شود.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 8 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.