طرز تهیه آبگوشت کرمان خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه آبگوشت کرمان

طرز تهیه آبگوشت کرمان طرز تهیه آبگوشت مجلسی طرز تهیه آبگوشت نذری برای 100 نفر طرز تهیه آبگوشت تهرانی طرز تهیه آبگوشت با ترخون آبگوشت کرمانی به خانه بر می گردیم آبگوشت امام حسینی بم متنجنه یعنی چه طرز تهیه آبگوشت کشکی کرمانی

X

آبگوشت کرمان یکی از خوشمزه ترین آبگوشت های محلی است که در شهر کرمان پخته می شود و بسیار خوشمزه و دلپذیر است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت کرمان در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی با دنبه۱ کیلو گرم
نخود و لوبیا چیتی۱ پیمانه از هر کدام
پیاز متوسط۲ عدد
ترخون، شنبلیه و جعفری۱۳۰ گرم
به متوسط۱ عدد
سیب زمینی متوسط۴ عدد
برگه زردآلو و مغز گردو۱۰۰ گرم از هر کدام
لیمو عمانی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت کرمان

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت کرمانی اولین گام این است که حبوبات را شب قبل در آب خیسانده و چند بار هم آب آنها را عوض کرده تا نفخ آنها از بین برود.یک سوم از نخودها را جدا کنید و با یک پیاز پوست کنده خوب بکوبید تا له شوند.

مرحله دوم

یک قابلمه بردارید و یک پیاز را خرد کنید و در قابلمه با روغن سرخ کردنی یا دنبه خوب تفت داده تا سبک شود.سپس باید گوشت را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله سوم

در این مرحله باید نخود کوبیده شده را به همراه نخود و لوبیای باقی مانده را اضافه کنید و آب کافی هم در قابلمه ریخته و اجازه دهید با حرارت کم گوشت و حبوبات پخته شوند.اگر زمانتان کم است از زودپز استفاده کنید ولی در قابلمه آبگوشت خوشمزه تری خواهید داشت.

مرحله چهارم

در این مرحله باید گردوی خرد شده را به همراه سیب زمینی پوست کنده و برگه های های زردآلو به آبگوشت کرمانی خود اضافه کنید و به هم بزنید.حدود یک ساعت به مواد زمان دهید تا با حرارت کم پخته شوند.

مرحله پنجم

نکته مهم در این مرحله این است که برای اینکه رب طعم خامی ندهد باید تابه ای کوچک را روی اجاق قرار دهید و روغن بریزید و صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود ، سپس رب را درون آن بریزید و تفت دهید.

مرحله ششم

حتما بعد از تفت دادن رب می بینید که بسیار خوش رنگ می شود و با سبزی های خرد شده به آبگوشت اضافه کنید. در حرکت آخر باید لیمو عماین را سوراخ کنید و خیس کنید و به همراه نمک به آبگوشت اضافه کنید.بعد از یک ربع آبگوشت شما آماده است.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 13 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.