طرز تهیه آش شولی کاشانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

طرز تهیه آش شولی کاشان

طرز تهیه آش شولی کاشانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن طرز تهیه آش شولی کرمانی طرز تهیه شولی ساده طرز تهیه آش جو کاشان طرز تهیه شولی نخود پیاز طرز تهیه آش شولی یزدی طرز تهیه شولی یونجه طرز تهیه آش شولی چغندر شولی شلغم Ash Shuli Ha a,gd

این آش بسیار خوشمزه و مقوی است و برای دوران سرما خوردگی بسیار عالی است و کمک می کند زودتر بهبودی حاصل  کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه طرز تهیه آش شولی کاشانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
چغندردو عدد بزرگ
سبزی نصف  اسفناج و نصف شوید، تره، جعفری و چند شاخه شنبلیلهیک و نیم کیلو
پیازسه عدد
نعناع خشکدو قاشق غذا خوری
آردیک و نیم لیوان
عدسیک لیوان
روغنبه میزان لازم برای پیاز و نعناع داغ
نمکبه میزان کافی
زردچوبهدو قاشق مربا‌خوری
سرکهبه میزان دلخواه

طرز تهیه آش شولی کاشان

 

مرحله اول

برای درست کردن آش شولی کاشان در ابتدا چغندر را تمیز می شوییم سپس پوست آن را می گیریم و به صورت خلالی روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم چغندر کمی سفت است یا احتیاط خرد کنید.

مرحله دوم

چعندر خرد شده را در یک قابلمه با مقداری آب می ریزیم و روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا نیم پخته شود بعد از این که چغندر به این مرحله رسید عدس و سبزی خرد شده را به آن می افزاییم.

مرحله سوم

صبر می کنیم تا مواد آش بپزند سپس آرد را با ۵ لیوان آب مخلوط نموده و  کنار می گذاریم و در ادامه پیاز را شسته و خرد می کنیم و در تابه با روغن تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود.

مرحله چهارم

بعد از پختن سبزی و عدس پیاز داغ را به قابلمه اضافه می نماییم و مخلوط می کنیم در انتها ۴ لیوان آب جوش به آش افزوده و آرد را که با آب مخلوط کرده بودیم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا دانه های آرد باز شود.

مرحله پنجم

هم زدن را ادامه می دهیم تا آرد حل شود و گوله گوله نشود زمانی که همه مواد کاملا پخته شد نمک و فلفل را می افزاییم و برای تزیین آش از نعنا داغ و پیاز داغ و کمی سرکه یا آب انار می توانیم استفاده کنیم. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 19 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.