طرز تهیه شیر برنج با کدو حلوایی آش خوشمزه گیلانی

طرز تهیه شیر برنج با کدو حلوایی

طرز تهیه شیر برنج با کدو حلوایی آش خوشمزه گیلانی طرز تهیه غذا و دسر با کدو حلوایی  طرز تهیه آش کدو حلوایی برای سرماخوردگی  طرز تهیه کدو حلوایی برای افراد دیابتی  انواع آش با کدو حلوایی  طرز تهیه آش شیر گیلانی  طرز تهیه آش کدو گیلانی  سوپ کدو حلوایی با شیر و جو  آش دوغ با کدو حلوایی How to prepare rice milk with pumpkin Ha ;n, pg,hdd

یکی از آش های خوشمزه ای که می توانید با کدو حلوایی درست کنید این آش گیلانی فوق العاده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر برنج با کدو حلوایی آش خوشمزه گیلانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پوره کدو حلوایی۳ پیمانه
برنج نیم دانهیک پیمانه
گلاب۱/۲ پیمانه
شکر۱ تا ۱/۵ پیمانه
شیر۲ تا ۲/۵ پیمانه

طرز تهیه شیر برنج با کدو حلوایی

 

مرحله اول

برای درست کردن شیر برنج با کدو حلوایی در ابتدا باید از شب قبل برنج نیم دانه را پاک کنید و بخیسانید در ادامه برنج را با ۴ لیوان آب روی حرارت کم اجاق گاز قرار می دهیم تا به آرامی پخته شود.

مرحله دوم

در این فاصله پوره کدو حلوایی را آماده می کنیم می توانید کدو را آبپز کنید یا این که در فر بپزید سپس با قاشق فلزی کدو را از پوست جدا می کنیم و در میکسر می ریزیم یا با پشت قاشق فشار داده و پوره می کنیم.

مرحله سوم

پوره کدو را به همراه شکر به برنج اضافه می نماییم در ابتدا همه شکر را نریزید کم کم اضافه کنید تا بر اساس ذائقه خود مقدار آن را کم یا زیاد نمایید سپس کاملا هم می زنیم.

مرحله چهارم

بعد از این که شکر کاملا در برنج حل شد شیر را به همراه گلاب اضافه می نماییم و می گذاریم غلیظ شود غلظت این آش شبیه شله زرد است بعد از آماده شدن از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

همان گونه که داغ است در ظرف سرو بریزید و با دارچین تزیین نمایید و در کنار خانواده از خوردن این غذای خوشمزه و گرم لذت ببریید و از خواص کدو حلوایی استفاده کنید. نوش جان.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 1 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.