طرز تهیه شکر پلو شیرازی خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه شکر پلو شیرازی

طرز تهیه شکر پلو شیرازی خوشمزه و ساده به روش رستورانی طرز تهیه شکر پلو شیرازی برای ۴ نفر طرز تهیه شکر پلو شیرازی برای دو نفر طرز تهیه شکر پلو شیرازی  شکر پلو شیرازی رستوران شکر پلو شیرازی شکر پلو ساده و خوشمزه طرز تهیه شکر پلو بوشهری  شکر پلو Shekar Plou Shirazi a;v \g,

شکر پلو یک غذای خوشمزه و اصیل شیرازی است که در شیراز برای نذری های محرم پخش این غذا مرسوم است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شکر پلو شیرازی خوشمزه و ساده به روش رستورانی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
برنجیک کیلوگرم
شکر۸۰۰ گرم
روغن۲ قاشق غذاخوری
زعفران۱ قاشق چای‌خوری
گلابیک پیمانه
خلال پوست پرتقالبه مقدار لازم
خلال بادام و پستهبه مقدار لازم
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه شکر پلو شیرازی

مرحله اول

برای درست کردن شکر پلو شیرازی در ابتدا برنج را پاک می کنیم و می شوییم سپس برای حدود ۴ ساعت در آب ولرم و مقداری نمک می خیسانیم در این فاصله خلال ها را اماده می کنیم.

مرحله دوم

یک لیوان آب را داخل یک قابلمه می ریزیم و مقداری شکر به آن می افزاییم سپس آن را روی حرارت اجاق گاز با شعله متوسط قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس  خلال پرتقال یا نارنج را داخل ظرف دیگری که آب جوش شده می ریزیم.

مرحله سوم

خلال ها را آبکش می کنیم این کار را برای سه بار انجام می دهیم تا تلخی خلال پوست پرتقال را بگیریم سپس خلال آبکش شده را برای ۵ دقیقه در ظرف آب و شکر می ریزیم و می جوشانیم تا شیرین شود.

مرحله چهارم

در ادامه خلال را از ظرف آب و شکر خارج می کنیم و کنار می گذاریم و خلال بادام و پسته را در کمی گلاب برای ۳۰ دقیقه می خیسانیم تا مقداری نرم شوند و عطر و بوی گلاب را به خود بگیرند.

مرحله پنجم

سپس خلال بادام و پسته را آبکش می کنیم و به خلال پرتقال اضافه می کنیم و خلال ها را در مقداری روغن تفت می دهیم حرارت را روی متوسط بگذارید تا خلال ها نسوزد و برای تزیین شکر پلو کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در ادامه برای شهد شکر پلو شکر را در قابلمه ای با دو لیوان آب و گلاب برای حدود ۵ دقیقه می جوشانیم تا غلیظ شود و مانند شیره غلظت داشته باشد، زعفران سابیده شده را با آب جوش مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه زعفران را به شکر می افزاییم و دو قاشق روغن اضافه کرده و شهد را کنار می گذاریم در این مرحله قابلمه ای که تا نیمه پر از آب شده را روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید.

مرحله هشتم

آب برنج را خالی می کنیم و برنج خیسانده شده را به آب جوش می افزاییم مقداری زردچوبه به آن می افزاییم و صبر می کنیم تا حدود ۱۰ دقیقه برنج در آب جوش بپزد و دانه های آن کمی نرم شود.

مرحله نهم

وقتی دانه ها کمی نرم شد ولی مغز آن سفت بود زمان آبکش کردن آن است کف قابلمه برنج روغن ریخته و بگذارید داغ شود سپس ته دیگ نان یا سیب زمینی بچینید و برنج را داخل قابلمه بریزید.

مرحله دهم

درب قابلمه را قرار داده و صبر می کنیم تا برای ۲۰ دقیقه برنج دم بکشد قبل از دم کشیدن کامل برنج آن را به آرامی به کمک یک کفگیر داخل آبکش می ریزیم زیر آبکش سینی می گذاریم.

مرحله یازدهم

نصف شهد را روی برنج می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم دوباره برنج را داخل قابلمه می ریزیم و دم می گذاریم بعد از ۲۰ دقیقه بقیه شهد را به اضافه شهدی که داخل سینی ریخته بود روی برنج می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در این زمان حرارت زیر برنج ملایم باشد بعد از گذشت ۲۰ دقیقه از ریختن شهد غذا آماده است این غذا را با خورش قیمه سیب زمینی و سالاد شیرازی سرو کنید. نوش جان.

تزیین غذا

با خلال بادام و پسته و خلال پرتقال یا نارنج روی شکر پلو را تزیین کنید و در کنار قیمه سرو نمایید.

دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 13 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.