طرز تهیه شربت لیموناد خنک و تگری خوشمزه با لیمو و نعنا

طرز تهیه شربت لیموناد

طرز تهیه شربت لیموناد خنک و تگری خوشمزه با لیمو و نعنا طرز تهیه لیموناد فرانسوی طرز تهیه لیموناد گازدار طرز تهیه لیموناد با عسل طرز تهیه لیموناد ترکیه طرز تهیه لیموناد نعنایی طرز تهیه لیموناد بدون شکر طرز تهیه لیموناد با پوست لیمو

در روزهای گرم تابستان هیچ چیز مثل خوردن یک لیموناد خوشمزه و خنک جذاب نیست تا شما را حسابی سرحال کند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت لیموناد خنک و تگری خوشمزه با لیمو و نعنا در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

مواد لازم  شربت لیموناد
شکر۲ لیوان
آب۲ لیوان
رنده پوست لیموترش۱ قاشق غذاخوری فقط قسمت سبزش
آبِ لیموی تازهنصف فنجان
 نعنای تازهچند برگ
یخبه مقدار دلخواه
 لیموچند برش
آب گاز دار یا اسپرایتیک بطری

طرز تهیه لیموناد خنک

 

مرحله اول

ابتدا شربت را درست می کنیم لیموهای تازه را می شوییم و پوست سبز آنها را رنده می کنیم دقت کنید فقط پوست سبز را رنده کنید سپس داخل قابلمه می ریزیم و شکر اضافه می کنیم.

مرحله دوم

دو لیوان آب را نیز به شکر اضافه کرده روی حرارت می گذاریم هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود سپس ۵ دقیقه می گذاریم بجوشد لازم نیست غلیظ شود بعد از این زمان از روی حرارت برمی داریم.

مرحله سوم

اجازه دهید که شربت خنک شود سپس از صافی عبور دهید تا پوست رنده شده لیمو ترش از آن جدا شود چون اگر وارد شربت شود طعم خوبی به آن نمی دهد پس بهتر است دقت کنید.

مرحله چهارم

چند عدد لیموترش تازه را شسته و سپس آب گیری می کنید می توانید از آبلیموی طبیعی که معمولا در یخچال همه است هم استفاده کنید اما لیموی تازه طعم دیگری به لیموناد شما می دهد.

مرحله پنجم

برای آماده کردن لیموناد خوشمزه و خنک ابتدا آب لیموترش را در ظرف سرو بریزید سپس چند برگ نعنا اضافه کنید ۱ تا ۲ عدد لیمو ترش را روی تخته آشپزخانه با کارد برش های نازک دهید و به ظرف بیافزایید.

مرحله ششم

شربت را به مواد داخل ظرف می افزاییم شربتی که درست کردیم برای چند لیوان کافی است و نیازی نیست همه آن را در ظرف بریزیم سپس یخ ها را ریخته و آب گازدار را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در انتها روی لیموناد خنک را با برش لیمو و چند برگ نعنا تزئین می کنیم یک لیموناد خوشمزه برای روزهای گرم تابستان و پذیرایی از مهمان ها که هیچ گاه طعم دلپذیرش را فراموش نخواهند کرد. نوش جان.

دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 18 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچ مَگ و لینک مستقیم بلا مانع است.